סטראט-אפ הקלין-טק SOAPY, המפתח פתרון למניעת זיהומים בקרב חולים במתקני בריאות, משתפת פעולה עם המרכזים הרפואיים שיבא ואיכילוב, ובתי חולים באיטליה, בהודו ובארה"ב. במסגרת ההסכם הציבה החברה במחלקות המיילדות מתקני שטיפת ידיים המביאים לצמצום של "כ-70% בהידבקות במחלות זיהומיות".

החברה מייצרת מדד איכות לשטיפת הידיים על ידי מדידה של למעלה מ-100 פרמטרים שונים בשטיפה. הנתונים הללו מדווחים ועוברים ניתוח שנשמר באפליקציה ייעודית המעבירה דיווח על רמת ההיגיינה ומשמרת את הנתונים. כמו כן הטכנולוגיה מאפשרת ליעל את צריכת חומר החיטוי והסבון והמים ולחסוך גם בזבוז תפעולי. החברה גייסה עד כה כ-5 מיליון דולר מקרן שרונה פרטנרס, אלטאיר קאפיטל וממשקיעים פרטיים וכיום מעסיקה 16 עובדים בישראל וארה"ב.

איסוף המידע ואנליזה מתבצעים במקביל לחיטוי או שטיפת הידיים של המשתמש ובזמן השימוש מבלי לגרוע או לפגוע בחווית המשתמש. בסוף התהליך המשתמש מקבל ציון המבוסס על ניתוח של 100 נקודות המידע. בנוסף התוצאה יחד עם מדדי מיקום, זיהוי משתמש, זמן ועוד נשלחים לענן  ליצירת דוח COMPLIANCE עבור המתקן הרפואי.

מתקן שטיפת הידיים בפגייה באיטליה (צילום: Soapy)
מתקן שטיפת הידיים בפגייה באיטליה (צילום: Soapy)

עד כה הוצבו מתקני שטיפת הידיים של SOAPY במרכז הרפואי שיבא בישראל, בבית החולים איכילוב, ברשת בתי החולים VA בארה"ב, בבית חולים סלרנו בסן פאולו, ובמרכזים רפואיים בהודו. השבוע הוצבו לראשונה המתקנים במחלקת הפגים של בית החולים Mangiagalli - Milan Polyclinic וזוהי ההתקנה הראשונה של החברה באירופה. 

מקס, מנכ"ל חברת SOAPY: "המתקנים משתמשים ב-4 טכנולוגיות חישה שונות (Computer vision, sonar technology, and thermal view), המייצרות כ-100 נקודות מידע מכל מחזור של חיטוי או שטיפת ידיים הכוללות צורת תנועה, מהירות תנועה, חיכוך, חום גוף ועוד. כמו כן הטכנולוגיה משתמשת בבינה מלאכותית ויכולות עיבוד בכדי לנתח את כלל הנתונים בזמן אמת וללא הסתמכות על יכולות ענן או מקורות עיבוד חיצוניים. כך בזמן אמת מתקבל דיווח למשתמש באפליקציה על מדד ניקיון הידיים שלו. המכונה שלנו מוציאה סילון של מים חמים מיידי ומשתמשת בניקוי ידיים מוגן בפטנט, המבטיח את המצב ומשך הזמן הנכונים של כל שטיפה."

הרעיון להקמת חברה בתחום היגיינת ידיים ומניעת זיהומים. החברה גייסה עד כה כ-5 מיליון דולר מקרן שרונה פרטנרס וממשקיעים פרטיים וכיום מעסיקה 16 עובדים בישראל וארה"ב.