הכנס הבינלאומי לתחבורה חכמה, EcoMotion יתקיים באקספו ת"א בתאריכים 23-25 במאי, ויציג את החברות והפיתוחים המובילים בתחום. 
בין החברות שתשתתף בכנס נמצאת אקסלרייט הישראלית, מקבוצת YSB. החברה מתמחה ביצירת פתרונות טכנולוגיים בתחום ניהול ובקרת תנועה, באמצעות תוכנת ה"פאלקון". התוכנה מנהלת רשת רמזורים בלמעלה מ-1000 צמתים ברחבי ישראל, הן ברמה העירונית והן ברמה המטרופולינית, תוך יצירת אופטימיזציה של פעילות הרמזורים המנוהלים על ידה ומביאה לחסכון משמעותי בגודש התנועה והנלווה לכך, כמו הורדת הפליטה של פחמן דו חמצני. 

חברת אקסלרייט מתרחבת גם בזירה הבינלאומית עם התקנות באירופה, ארה"ב ואוסטרליה. זיו נוימן, מנכ"ל חברת אקסלרייט מוסיף: "מצב התחבורה בישראל הולך ומחמיר, והפתרון הטוב ביותר לצמצום עומסי התנועה הוא באמצעות הטמעת טכנולוגיות חכמות שיאפשרו להקל על הפקקים ולשפר את איכות חיי הנהגים. בינתיים מערכות ניהול הכבישים שלנו זוכות להצלחה רבה בזירה הבינלאומית, לעומת ישראל שעדיין נמצאת מאחור".

בנוסף, אחד הנואמים המרכזיים על הבמה המרכזית בכנס יהיה עומר כילף, מנכ"ל ומייסד Innoviz, שכבר עושה חיל בעולם עם הסכמי ענק חתומים עם קבוצת פולקסווגן ו-BMW למשל. אינוויז הינה חברה ישראלית המונפקת בנאסד"ק, המפתחת טכנולוגיות LiDAR לרכבים אוטונומיים ולשווקים נרחבים נוספים. כל מוצרי החברה מפותחים ומיוצרים במשרדי החברה בראש העין. אינוויז מציגה בכנס את מיטב הפיתוחים שלה, שהולכים והופכים למוצרים המובילים בעולם בתחומם.

עוד מהכנס: הסניף הישראלי של ענקית הסייבר העולמית טרנד מיקרו מארח השנה את סגן הנשיא של חברת הבת שלה לתחבורה VicOne. אדווארד טסאי, בכיר בחברה שעוסקת במתן פתרונות לאתגרי סייבר בתחבורה חכמה, מגיע לארץ מתוך עניין רב והבנה שישראל היא מוקד משיכה מרכזי בתחום האוטו-טק והסייבר יחד. VicOne תציג בכנס את הפתרון החדשני ופורץ הדרך שלה לאתגרי הסייבר של הרכבים המחוברים, שהולכים לכבוש את הכבישים בישראל ובעולם. בטרנד מיקרו ישראל הכפילו את צוותם בשנה האחרונה, והם ממשיכים להוות גורם מרכזי בזירה עם שיתופי פעולה כאלה.