דורון אמיר מנכ"ל CyTaka (אליפות העולם בסייבר) חשף לראשונה בכנס הסייבר השנתי INFOSEC, שנערך בתחילת החודש, את הדבר הבא בטכנולוגיות הסייבר: מכונה משולבת בינה מלאכותית (AI), המאפשרת לייצר סימולציות של תקיפות סייבר חדשות ולהשתמש בהן לצורך אימון אנשי סייבר. 

"עידן המכונות יצא לדרך. חייבים לזרז את המירוץ למחשב הקוונטי אחרת המכונות עלולות לפעול כנגד היוצר.  זאת, מכיוון שהמחשוב היום לא מוגן באופן שיכול להתמודד מול מכונה המשלבת בינה מלאכותית.

"אם המחשוב הקוונטי לא יהפוך לשמיש בשנים הקרובות אנו נראה מתקפות סייבר מבוססות AI שלא ניתן יהיה להתגונן מולן בטכנולוגיה הקיימת בשוק האזרחי והעסקי" הוא הוסיף, "מתקפות סייבר כאלו עלולות לגבות מחיר גבוה בהרבה ממה שמוכר לנו עד כה, כולל פגיעה בחיי אדם עקב השימוש בטכנולוגיה חכמה בתעשיית הרכב, התעופה והבריאות״. 

מהעבודה בשנים האחרונות על המכונה שתבצע הדמיה של תקיפות סייבר למטרות אימון, גילו אנשיו של אמיר שגם בבינה מלאכותית יש אינטליגנציה קריסטלית ואינטליגנציה פלואידית (הפלואידית היא היכולת להתמודד עם בעיות חדשות והקריסטלית עם בעיות שכבר נתקלנו בעבר או שדומות לתבניות שאנו מכירים). 

אמיר מסביר: "בשונה מבני האדם שאצלם האינטליגנציה הפלואידית יורדת עם השנים, אצל המכונה אין מגבלה ביולוגית ועל כן האינטליגנציה הפלואידית רק משתפרת כל הזמן, שכן כוח המחשוב רק עולה ועולה״. 

לשם ההמחשה, באליפות העולם שערכה החברה בדובאי השנה, המשימה באתגר הסייבר בגמר הייתה לפרוץ לרחפן הממוקם  בישראל ולצלם דרכו קוד שנמצא על קיר ולשלוח אלינו חזרה. רק אחרי למעלה משעה (לאחר סיום התחרות ותוספת הזמן) המתחרה, שהינו האקר מקצועי, מטוניס הצליח לבצע את המשימה.  לשם ההשוואה, מכונת ה-AI הצליחה לבצע את המשימה ולפצח את האתגר בפחות מ- 7 דקות.

"נכון להיום המשתתפים באליפויות הסייבר שלנו יכולים להיחשף ולהתאמן מול המכונה גם בטרם תחילת התחרות. בעתיד הקרוב אנחנו נציג תחרויות סייבר לא רק בין מכונות להאקרים אלה גם מכונות כנגד מכונות", סיכם אמיר.