חברת אלקטריאון המפתחת את טכנולוגיית הטעינה האלחוטית לרכבים חשמליים, בדרכה לקבוע שיא עולמי חדש בנסיעה ללא הפסקה של רכב חשמלי המוטען בטעינה אלחוטית תוך כדי נסיעה.

לראשונה בעולם, חברת אלקטריאון ויירלס (Electreon) הישראלית, המובילה בעולם בפיתוח והטמעה של טכנולוגיית טעינה אלחוטית לרכבים חשמליים (EV), תקבע שיא עולמי, במסגרתו תתקיים נסיעה רצופה ברכב חשמלי, ללא עצירה לטעינה. הנסיעה מתקיימת במסלול שהוקם במטה החברה, בו מותקנת הטכנולוגיה של החברה.

הנסיעה תתקיים במשך 100 שעות רצופות, ללא הפסקה (המהוות למעלה מ-4 ימים מלאים), בין התאריכים 21-24.5.23, ברכב מסוג טויוטה RAV4, כאשר עובדי החברה ואורחים ינהגו בכביש החשמלי בבית ינאי. סך הכל, הרכב צפוי לנסוע כ-1,500 ק"מ, בלי כל צורך בעצירה לטעינה, וזאת על סמך חישמול של 25% מהמסלול בלבד.

הנסיעה הרציפה משודרת ב-LIVE, מיום ראשון ה-21.05.23 ועד ליום חמישי ה-25.5.2023, בו יקבע השיא העולמי (קישור: https://worldrecord.electreon.com/).

מועד זה נבחר בשיתוף פעולה עם אקומושן המתקיים השבוע, ויאפשר למאות המבקרים מרחבי העולם להגיע למטה החברה בבית ינאי ולהתרשם משבירת השיא. ביום רביעי הקרוב ה-24.05 החברה תארח במשרדיה בבית ינאי שותפים, אנשי תעשייה, מנהיגים פוליטיים ובכירים מחברות הרכב הבינלאומיות. 

במהלך הנסיעה, נבחנים ומוצגים ארבעה מדדים עיקריים: זמן הנסיעה (ימים ושעות מדויקים), מרחק הנסיעה בק"מ, האנרגיה המועברת לרכב ונתונים על חיסכון בפליטת פחמן דו חמצני CO2, כתוצאה מנהיגה ברכב חשמלי (לעומת מנוע דיזל).

"טכנולוגיית הטעינה האלחוטית זוכה לתמיכה רחבה מאי פעם על ידי מובילים בתעשייה ומקבלי החלטות ברחבי העולם. אנו נמצאים בנקודת מפנה, מעבר מחזון למציאות". אמר אורן עזר, מנכ"ל ומייסד אלקטריאון "רק בחודש האחרון השקנו את הקו המסחרי הציבורי הראשון בגרמניה, אשר ניזון ממערכת הטעינה האלחוטית של החברה. במהלך השבועיים האחרונים הועברו לאוטובוס בפרויקט בגרמניה מעל ל-1 מגה וואט שעה, המשמעות היא שהאוטובוס כבר לא יזדקק לעצור פעילות כדי להיטען ביום או בלילה".

בשנה האחרונה הציגה החברה לראשונה יעד הכנסות של 102 מיליון ש"ח לשנים 2024-2023, וזאת אחרי שבשנת 2022 החלה החברה להציג הכנסות ממכירות וגידול משמעותי בכמות ואיכות ההסכמים החדשים שנחתמו עמה להוצאתם לפועל של פרוייקטים מובילים באירופה ובארה"ב. 

כמו כן, בחודש מרץ עשתה החברה צעד חשוב נוסף להאצת תהליך הפצת ואימוץ הטכנולוגיה בעולם, עם החתימה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם טויוטה, ענקית יצרני הרכב, וחברת דנסו, מובילה עולמית בייצור רכיבים וטכנולוגיות לתעשיית הרכב, הכולל פיתוח משותף של ערכת טעינה אלחוטית שתאפשר התקנה פשוטה ברכבים של מגוון יצרני רכב הקיימים בשוק.