חברת הסטרטאפ הישראלית AiVF שפיתחה פתרון (EMAtm) לשיפור ולייעול תהליכי הפריה חוץ גופית באמצעות בינה מלאכותית וטכנולוגיות ראייה ממוחשבת, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת Genea Biomedx, ספקית גלובלית של מכשירים רפואיים למעבדות הפריה חוץ גופית (IVF).

במסגרת ההסכם הפתרון של AiVF ישולב באינקובטור מסוג geri של Genea המצלם ומנטר את העובר במרווחי זמן קצובים (time-lapse) והמערכת המשולבת תספק גישה רחבה לטיפולי הפריה אופטימליים ומותאמים אישית. באופן זה שיעורי ההצלחה יעלו משמעותית והגישה של המטופלים לטיפולים הללו תגדל.

שתי החברות פעילות בשוק שהיקפו הכספי 50 מיליארד דולר ו-AiVF כבר הצליחה לחולל בו שינוי משמעותי: על פי נתונים שהתקבלו ממרפאות IVF שמשתמשות בפתרונותיה שיעור ההריונות גדל ב-48% והזמן שהרופאים מקדישים למטופלות גדל ב-40%.  

מריאן גאריגה, מנכ"לית Genea Biomedx: "שתי החברות, ששתיהן מונהגות על ידי נשים, ממוקדות וחדורות מטרה להעצים את המטופלות ומשפחותיהן באמצעות שקיפות מלאה במעבדת ivf. שיתוף הפעולה בינינו מספק למטופלות חלון לתובנות ונתונים על טיפול ההפריה שלהן".   

דניאלה גלבוע, מייסדת משותפת ומנכ"לית AiVF, יזמית ואמבריולוגית במקצועה: "שיתוף הפעולה בין החברות יחולל קפיצת מדרגה לקראת דור חדש של מרפאות IVF. חבילת הפתרונות של AiVF מחברת בין המטופלת לבין המרפאה והמעבדה. הפתרון המשולב עם Genea יספק למטופלות ולמשפחות טיפול אמין יותר, גישה חופשית יותר ותוצאות מעולות". 

המערכת המשולבת נבדקה ואומתה בקליניקת IVIRMA Valencia, בהובלת ד"ר מרקוס מסגר, ראש החדשנות של המרפאה ואחד החוקרים המובילים בעולם בתחום, שציין: "השילוב בין מערכת ההדמיה המתקדמת של אינקובטור Geri לבין אלגוריתמים מתקדמים של AI יאפשר לאמבריולוג לבחור את העובר בעל הסיכויים הגבוהים ביותר ולשפר את שיעורי ההצלחה של טיפולי פוריות".   

AiVF הוקמה בשנת 2018 על ידי דניאלה גלבוע, אמבריולוגית וביו-סטטיסטיקאית, ועל ידי פרופ' דני זיידמן, רופא בכיר בשיבא ובאסותא ואחד ממומחי הפוריות הבכירים והחשובים בארץ. החברה גייסה מהקמתה 34 מיליון דולר מקרן אינסייט, אדם נוימן, פרופ' דן אריאלי, ושורת רופאים מובילים בתחום הפריון. AiVF מעסיקה כיום 45 עובדים בישראל, ארה"ב ואירופה ומגייסת עובדים נוספים.

הפתרון של AiVF עושה שימוש בכלים מתחום הראייה הממוחשבת והבינה המלאכותית על מנת לאפשר הערכה אוטומטית ואובייקטיבית של העובר, דבר שמשפר את שיעורי ההצלחה של ההפריה החוץ גופית ומיעל מאוד את עבודת המעבדה. טכנולוגיות הבינה המלאכותית והראייה הממוחשבת מאפשרות לנבא איזה עובר ייקלט בהצלחה וכמו כן את התקינות הגנטית של העוברים. התהליך מהיר, מדויק, לא פולשני ומאפשר לבצע כמות גדולה של הפריות חוץ גופיות שיצמצמו את הפער הגדול בין הביקוש להיצע העולמיים.