חברת שתלי המוח של אילון מאסק, ניוראלינק, הודיעה היום (שישי) כי קיבלה אור ירוק ממינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) להתחיל את המחקר הקליני הראשון שלה לגבי השתלת שבבים במוחות של בני אדם.

צוקרברג נגד מאסק: כל הפרטים על הפיתוח החדש ומעורר הסערה
יסייע לטוויטר? המהלך החדש של אילון מאסק ברשת החברתית

החברה צייצה בטוויטר כי "זוהי תוצאה של עבודה מדהימה של צוות ניוראלינק בשיתוף פעולה הדוק עם ה-FDA, ומדובר בצעד ראשון חשוב שיאפשר לטכנולוגיה שלנו לעזור יום אחד להרבה אנשים".

ה-FDA הצביע בפני החברה של מאסק על כמה דברים שיש לטפל בהם לפני הניסויים בבני אדם, וביניהם: טיפול בבעיות בסוללת השבבים, תיקן האפשרות של נדידת חוטי השתל בתוך המוח והאתגר של חילוץ בטוח של השבב מבלי לפגוע ברקמת המוח.

החברה, שנוסדה ב-2016, ביקשה את אישור ה-FDA רק בתחילת השנה שעברה וה-FDA דחה בעבר את בקשתם. האישור שניתן כעת מגיע לאחר שמחוקקים בארה"ב קוראים לרגולטורים לחקור אם ההרכב של הפאנל המפקח על ניסויים בבעלי חיים בניוראלינק, והאם נעשו ניסויים פגומים וחפוזים.

בשנה שעברה, המפקח הכללי של משרד החקלאות החל לחקור, לבקשת תובע פדרלי, הפרות פוטנציאליות של חוק רווחת בעלי החיים, המסדיר את אופן הטיפול והבדיקה של חוקרים מסוגים מסוימים של בעלי חיים. מתברר כי החברה הרגה כ-1,500 בעלי חיים, כולל יותר מ-280 כבשים, חזירים וקופים, בעקבות ניסויים מאז 2018.