קבוצת בזן ו־OPC אנרגיה הודיעו על חתימת הסכם לרכישת חשמל למשך עשר שנים, החל מיולי 2023. ההסכם לאספקת עד 125 מגה־ואט בעלות שנתית של כ־250 מיליון שקל. OPC תספק לבזן חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת בהספק של כ־50 מגה־ואט החל מינואר 2025, באופן מדורג. בהתאם, כ־50% מצריכת החשמל הממוצעת המשוערת שבזן תצרוך מכוח ההסכם תהא מחשמל ירוק ותעודות ירוקות.

קבוצת בזן הציגה לפני כשנתיים אסטרטגיה חדשה של כלכלה דלת פחמן, שבמסגרתה היא תבצע טרנספורמציה לספקית מובילה של אנרגיה מתחדשת לתחבורה ופולימרים מתקדמים. כחלק מיעדיה האסטרטגיים של הקבוצה, היא סימנה יעד בתחום ה־ESG לבצע פעולות להפחתת טביעת הרגל הפחמנית. 

אספקת החשמל הירוק על ידי OPC אנרגיה תאפשר לבזן לממש את יעדיה במספר שלבים. בשלב הראשון, החל משנת 2025 בזן תוכל להפחית לכל הפחות כ־12.5 אלף טון CO2. בשלב השני, החל משנת 2026 בזן תוכל להפחית עד 140 אלף טון CO2, בהתאם לאספקה ממקורות אנרגיה מתחדשת בישראל. 

בנוסף לאספקת חשמל ירוק על בסיס שדות סולאריים לטובת צריכת בזן, ההתקשרות כוללת תעודות ירוקות מסוג IREC (International Renewable Energy Certificate), המהוות תעודה בינלאומית לייצור ממקור אנרגיה מתחדשת בישראל. 

אסף אלמגור, מנכ"ל בזן: "אני מברך על חידוש ההסכם והשותפות ארוכת השנים עם חברת OPC, המתבססת על אמון ותפיסת עולם זהה. השותפות תואמת את האסטרטגיה של קבוצת בזן ומחויבותה, בין היתר, ליעדי ה־ESG שלה ככלל, ושימוש באנרגיה מתחדשת בפרט. התחייבנו במסגרת דוח ה־ESG האחרון שלנו להפחית פליטות פחמן בהיקף של 25 אלף טון בשנה, והסכם החשמל החדש יאפשר לנו לממש ולהעמיק את המחויבות בעתיד הקרוב".