חברת אנבידיה הודיעה על הקמתו של Israel-1, מחשב־העל החזק ביותר בישראל לחישובי AI, שישמש את החברה לשיתוף פעולה עם התעשייה, למחקר ופיתוח פנימי, וכן כתבנית לבניית מחשבי־על מבוססי פלטפורמת Spectrum-X. בהמשך הדרך הוא יהיה זמין כחלק משירות מחשוב־העל בענן NVIDIA DGX Cloud, ויספק את העוצמה של תשתית AI בענן לאקוסיסטם המקומי.

"לפשט את המשימות": הכירו את חברת "NVIDIA"

מחשב־העל Israel-1, שנחשף בכנס Computex, צפוי לספק ביצועי AI של עד 8 אקסה־פלופס (Exaflops), מה שיהפוך אותו לאחד ממחשבי־העל המהירים ביותר בעולם לחישובי בינה מלאכותית. בנוסף, הוא צפוי לספק ביצועים של יותר מ־135 פטהפלופס (Petaflops) במשימות מחשוב־על קלאסיות. מחשב־העל, ששוויו מוערך במאות מיליוני דולרים, צפוי להיכנס לשימוש ראשוני עד סוף השנה.

"בינה מלאכותית היא הכוח הטכנולוגי החשוב ביותר בחיינו, ו־NVIDIA מחויבת לשמירה על ההובלה שלה בחזית ה־AI", אמר גלעד שיינר, סגן נשיא בכיר למחשוב־על ותקשורת באנבידיה.

"Israel-1 מייצג השקעה עצומה עבור אנבידיה, שתאפשר לנו להניע חדשנות בישראל ובעולם כולו", הוא הוסיף. מחשב־העל החדש יתבסס על פלטפורמת NVIDIA Spectrum-X, המייצגת סוג חדש של טכנולוגיות תקשורת מסוג Ethernet, שפותח על מנת לשפר ולהאיץ את הביצועים של ענן מבוסס אתרנט לחישובי בינה מלאכותית (AI Clouds).

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "זו בשורה חשובה להייטק, ול־AI והבעת אמון במדינת ישראל, בכלכלתה ובהון האנושי הישראלי. הקמתו של מחשב־העל מהחזקים בעולם לחישובי AI היא הבשורה של היום והסיפור של המחר".