אפל קיימה הערב (שני) אירוע הכרזה מיוחד, זאת במסגרת כנס המפתחים השנתי שלה - WWDC 2023 - שהתברר כאחד הסוערים בשנים האחרונות, זאת לאחר הכרזת משקפי המציאות המעורבת שלה. כאמור, מדובר בפעם ראשונה בה אפל חושפת מוצר מהסוג הזה, מהלך מסוכן שהיא נוטה לחשוב טוב לפני שמוציאה לפועל. הרמז הראשון לרצף ההכרזות המסעיר היה בדבריו של המנכ"ל טים קוק, שציין בפתח דבריו כי במהלך האירוע, החברה צפויה להציג "כמה מההכרזות הגדולות ביותר עד כה".

המוצר הראשון אותו חשפה החברה במהלך האירוע הוא מקבוק עם מסך בגודל 15 אינץ'. באפל טענו כי מדובר "במחשב הנייד הטוב בעולם בגודל 15 אינץ'", וכי מדובר במחשב הנייד הדק ביותר עם מסך בגודל זה. מחיר המקבוק החדש עומד על 1,299 דולרים, וניתן להזמינו כבר כעת. הוא יהיה זמין בשבוע הבא. בנוסף, מחירו של הדגם בעל המסך בגודל 13 אינץ' יירד ל-1,099 ש"ח).

בהמשך, החברה חשפה את מערכת ההפעלה iOS17, שכוללת מספר פיצ'רים חדשים, לצד עדכונים שימושיים ומתבקשים. בין השדרוגים של אפליקציית הטלפון של האייפון, ניתן למנות יצירת תמונות מותאמות לאנשי קשר, כך שהן יופיעו במהלך שיחה שלכם. התמונות הללו ישמשו גם עבור התצוגה של אנשי הקשר המדוברים, כאשר השימוש בפיצ'ר זה עובד למעשה כמו התאמה אישית של מסך הנעילה.

פיצ'ר נוסף כולל תמלול חי להודעות בתא הקולי, ברגע שהמשתמש מקבל אותך - התמלול יופיע באופן מיידי על המסך, וניתן יהיה להחליט בזמן אמת האם ברצונך לענות לשיחה. בנוסף, ניתן יהיה להשאיר הודעות וידאו של "פייס טיים" לאנשים, במקום הודעה בתא הקולי.

מקבוק עם מסך 15 אינץ' (צילום: אפל)
מקבוק עם מסך 15 אינץ' (צילום: אפל)

תכונה נוספת כולל הטבעת מיקום גאוגרפי בהודעות הטקסט, לצד האפשרות לביצוע צ'ק אין למטרת שמירה על בטיחות. לצד תכונה זו, באפל הוסיפו גם אפשרות השלמה אוטומטית - שתשלים את הטקסט שהמשתמש כותב, לצד שיפור בתיקון האוטומטי. פיצ'ר נוסף - שלא חשבתם שתרצו - הוא שיפור בזיהוי האנשים בתמונות, כאשר ישנה הגדרה מיוחדת שתזהה את חיות המחמד. בהמשך, אפל אישרה את הדיווחים השונים אודות שינוי ב"סירי", העוזרת האישית הפופולרית. כעת, ניתן יהיה לפנות אליה באמצעות שמה - סירי, ולא צריך לומר "היי סירי".

ההכרזה הבאה עוסקת באיירפודס, שקיבלו מצב האזנה מיוחד, המשלב את שני המצבים האפשריים לאחד - כך שמצב "שקיפות" (המאפשר להיות מחוברים לסביבה) וסינון הרעשים יפעלו במקביל. המשמעות היא, שהמתשמשים יוכלו להמשיך ולעקוב אחר המתרחש סביבם, כאשר במקביל רעשי הרקע המסיחים יופחתו. בנוסף, פיצ'ר חדש ינמיך באופן אוטומטי את המוזיקה שהמשתמש מאזין לה, ותדאג להחלשת רעשי הרקע, כדי שניתן יהיה להתמקד באדם שעומד מולך.

מערכת ההפעלה iOS 17 (צילום: אפל)
מערכת ההפעלה iOS 17 (צילום: אפל)

גם באירוע זה, אפל דאגה לשמור על המסורת, והמתינה עד לסיום האירוע כדי לחשוף את המוצר המצופה ביותר - במקרה זה משקפי המציאות המעורבת הראשונים שלה. להצגתם, קדם המשפט המוכר של קוק, שמקדים כל השקה משמעותית - we have one more thing. בהכרזה זו, אפל למעשה מאשרת את הדיווחים מהחודשים האחרונים, שהתבררו כנכונים, פרט לדבר אחד - שמו של המוצר הוא Vision Pro, ולא כפי שדווח.

מבחינה חיצונית - הם מזכירים מעט משקפי צלילה, כאשר ניתן לראות את העיניים של המשתמשים, ובאפל טענו כי הממשק מתאים למגוון שימושים, בהם עבודה וצפייה בסרטים. למעשה, המשקפיים מאפשרים יצירה של שילוב בין הסביבה הטבעית - והסביבה הווירטואלית, כאשר בחברה טענו כי בעת השתתפות בשיחות וועידה בווידאו, ניתן יהיה לראות את האנשים הנמצאים מסביבך, בגודל מלא. 

המשקפיים החדשים כוללים חיישנים שונים מתחת לעיניים וכפתורים בצדדים ויכולת להציג את המציאות ולהוסיף עליה מציאות רבודה הכוללת את מסך המחשב או האייפון שלכם. השינוי ברמת המציאות הרבודה מתבצע באמצעות הגלגלת, כאשר כל תנועה קלה יכולה להפעיל את המערכת. 

משקפי ויז'ן פרו של אפל (צילום: אפל)
משקפי ויז'ן פרו של אפל (צילום: אפל)

המשקפיים מושלמים לצפייה גם בסדרות וסרטים, כאשר דיסני נכנסה לתמונה ומנכ"ל החברה הצטרף לאירוע, וחשף כי החברה חתמה על הסכם עם אפל לטובת המשקפיים כדי להוסיף תוכן מותאם למוצר.

המשקפיים יהיו זמינים לרכישה בתחילת השנה הבאה, ומחירם יעמוד על 3,499 דולרים.