דגם הפרו 5G בסדרת ה-Redmi Note 12,  מבית שיאומי, הוא לא מהמכשירים הכי זולים שניתן למצוא כיום בשוק, אבל עדיין מדובר בתג מחיר סביר ונוח, לא שובר כיס, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון את היתרונות של המכשיר, בראשון מסך ה-OLED שמציג חוויית צפייה משודרגת.

אישית אני מאוד אוהב את סדרות הנוט של רדמי, ומצאתי אותן אמינות לאורך השנים, עם דגש על חיי סוללה מצוינים, ביצועים משביעי רצון. הרדמי נוט 12 פרו, שעלותו 1,449 שקל, מציע את אחד מהמסכים הכי טובים בשוק, עם בהירות טובה, תמונה חדה וקצב רענון מסך 120 הגה הרץ. מסך הרדמי, FHD, בגודל 6.67 אינץ' עשוי חומרים גמישים המגבירים את הבהירות ואת טווח הצבעים (מעל מיליארד) במכשיר, עם ניגודיות גבוהה במיוחד, מה שמאפשר תמונה חדה, ברורה, עם צבעים מאוד חיים ובולטים. אחד היתרונות הגדולים של המסך הוא תצוגה ברורה, גם באור השמש.

העיצוב של המכשיר מאוד פשטני אבל יפה מסגרת שטוחה וגב זכוכית, מרגיש יותר יוקרתי מהדגמים הישנים. הוא מוצע בצבעים לבן, תכלת ושחור. עוביו 7.9 מ"מ ומשקלו 187 גרם, כך שהוא כמעט לא מורגש. בנוסף, הוא מצויד במעבד Dimensity 1080, שדרוג קל מהשנה שעברה, אבל מספיק בשביל יציבות, גם בהרצת משחקים.

חשוב להדגיש זה לא מכשיר לגיימינג, בטח לא בטווח המחירים של מכשירים טובים המיועדים לעולמות המשחק, אבל עדיין עם המעבד הזה, ובמיוחד המסך, שווה לנסות אותו גם למשחקים, הוא לא מתחמם יותר מדי, ורובם ירוצו עליו ללא בעיות. המכשיר מגיע עם זיכרון מעבד של 8GB, אך ניתן להרחיב את זיכרון המעבד (RAM) באמצעות התפריט עד ל-13GB, על חשבון זיכרון אחסון. המכשיר מאפשר אחסון של עד 256GB ויש לו שני חריצי כרטיסי Nano Sim. מבחינת תקשורת לא הורגשו שום בעיות, חיבורי הוויפי והבלוטוס עבדו בצורה יציבה והגלישה ברשת, ובאפליקציות, חלקה מאוד.

צד נוסף חזק במכשיר הוא מערך המצלמות המשולש בחלקו האחורי, שבראשן המצלמה הראשית, מצלמת 50 מגה פיקסל IMX766 של סוני, עם מייצב OIS. זו מצלמה נהדרת, במיוחד בשימוש במהלך היום, אבל היא יודעת לתת תמונות טובות גם בלילה. חוץ מהמצלמה הראשית יש מצלמה אולטרה רחבה 8 מגה פיקסל ועדשת מאקרו 2 מגה פיקסל. המצלמה הקדמית, של 16 מגה פיקסל, נותנת תמונות סלפי איכותיות. אם חשובה לכם איכות הצילום במכשיר, הוא בהחלט עומד בדרישות. יתרון נוסף למכשיר הוא הסוללת 5,000 מגה אמפר, הזהה גם למכשיר הפרו פלוס. הסוללה תאפשר לכם לעבור ימי עבודה רצופים בשיחות, גלישות ואפליקציות ללא צורך במטען. מעבר לכך המכשיר תומך בטעינה מהירה, ותקבלו מטען חדש וכבל USB באריזה.

כמעט שכחנו, עדיין מדובר בטלפון, אז צריך לבחון איך הוא מתקשר. מבחינת איכות שמיעה אין שום בעיות, הקול עובר בצורה חלקה. המכשיר תומך בטכנולוגיות דולבי ויז'ן ודולבי אטמוס, האחרון עושה פלאים כאשר מפעילים את הרמקולים של המכשיר, כך שהוא אופציה לא רעה גם לשמיעת מוזיקה וצפייה בסרטים בדרכים.