לקראת חופשת הקיץ מקדם לראשונה המשרד לביטחון לאומי שירות מקוון לפניות הורים וילדים בעברית ובערבית, במסגרת המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת - יחידה 105 בלהב 433. 

הטופס המקוון מאפשר פנייה בכתב למוקד 105 לדיווח על פגיעה בקטינים ברשת. השירות המקוון מעניק מענה בשתי השפות למי שמעוניין לפנות בכתב על גבי טופס ידידותי ונוח למשתמש המאפשר לצרף בקלות גם תוכני מדיה, קבצים, צילומי מסך, תמונות וסרטונים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסביר: "אפשרות הפנייה המקוונת תעודד אוכלוסיות נוספות להגיש פנייה ולשתף באופן המתאים גם לאוכלוסיות מגוונות, לילדים ולהורים עם צרכים מיוחדים. 

הגנה על ילדים ברשת זהו יעד חשוב ביותר. במטרה לצמצם אלימות ופגיעה בילדים ברשת, המשרד לביטחון לאומי פועל בין היתר בשיתוף עם טיקטוק ישראל, גוגל ישראל, חברת מטא ועוד".

מוקד המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת הוא חלק מיחידה 105 בלהב 433 של משטרת ישראל, והוא משלב פעילות משטרתית ואזרחית במאבק באלימות בילדים ונוער ברשת. במסגרתו פועל דסק שותפויות אזרחי בהובלת המשרד לביטחון לאומי ובשיתוף עם משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד הרווחה והביטחון החברתי ומשרד המשפטים. 

לצד המוקד כוללת היחידה גם מפלגי חקירות ומודיעין ואגף אזרחי

המוקד מעניק טיפול ייחודי והוליסטי בהתאמה רב־תרבותית לקטינים שנפגעו ברשת. האגף האזרחי עוסק במניעה, קהילה, הסברה, מידע ומחקר ועוד, ומפלגי המודיעין והחקירות עוסקים בחשיפה ואכיפה נגד עבריינים המבצעים עבירות כלפי קטינים ברשת.

מוקד 105 טיפל מיום הקמתו לפני כחמש שנים בכ־45 אלף אירועי פגיעה בקטינים ברשת. בכל מקרה של חשד לפגיעה בקטינים ברשת יש לפנות למוקד 105 בטלפון, או מעתה גם באמצעות הורדת הטופס המקוון המעודכן מאתר המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת בכתובת האינטרנט.