חברת טורבוג'ן דיווחה לאחרונה על אישור פטנט ראשון בארצות הברית, עבור מערכת קירור למנועי טורבינות הגז שפיתחה. המערכת החדשה תאפשר למיקרו-טורבינות לעבוד בטמפרטורות גבוהות מאד, דבר שמתבטא בתפוקת אנרגיה גבוהה יותר, יעילות משופרת ועלויות נמוכות יותר להפקת האנרגיה.

לדברי חברת טורבוג'ן, המובלת על ידי ירון גלבוע, הפטנט הופך את הטורבינות לבעלות ביצועים משמעותית טובים יותר מהמתחרים הקיימים בשוק. פיתוחיה מייצרים באופן עצמאי חשמל וחום (לחימום מים ושימושים אחרים) בעבור מגוון צרכנים מסחריים ופרטיים, וביניהם שכונות מגורים, בתי אבות, בתי מלון, בנייני דירות ומבנים תעשייתיים.

מנכ''ל טורבוג'ן ירון גלבוע (צילום: אילן בשור)
מנכ''ל טורבוג'ן ירון גלבוע (צילום: אילן בשור)

החברה נבחרה בעבר לפרויקט לאומי של משרד האנרגיה האמריקאי, ומציגה מערך מוצרים בכשירות לקליטה של גז מימן, ותוכל בעתיד לעבוד על גז מימן בלבד, ללא דלקים כלל. בעבר, דיווחה החברה על חתימת מזכרי הבנות עם חברות מובילות בשוק האנרגיה המקומי.

בספטמבר האחרון הודיעה על השלמת הבנייה של המיקרו-טורבינה הראשונה והצלחה בניסויי המעבדה. על כן, החברה תימדד, בין השאר, ביכולתה לבצע התקנות של המערכת בפועל בעבור לקוחות מסחריים, לאחר שדיווחה על התקנת מערכת ראשונה בניו יורק, מוקדם יותר השנה.