יש שני דברים קריטיים בכל משחק שנוגע למלחמת הכוכבים, במיוחד כשזה נוגע לג'די: סיפור ואיכות הקרבות. המשחק החדש Star Wars Jedi: Survivor, השני בסדרה, עבר את המבחן הזה בהצלחה.

כל מי שגדל על הטרילוגיה המקורית של מלחמת הכוכבים, ויש לצאת מהנחה שגם לא מעט מהמעריצים החדשים, לא ממש אהבו את הכיוון העלילתי שלקחו סרטי ההמשך. במשחק Star Wars Jedi: Survivor, שפותח על ידי Respawn Entertainment, ומופץ על ידי EA, אין את הבעיה הזו בכלל. העלילה מתרחשת בתקופה המרתקת ביותר בסאגת מלחמת הכוכבים, נפילת הרפובליקה ותפיסת השליטה של האימפריה.

כאמור עלילת המשחק מתרחשת כחמש שנים לאחר סיום המשחק הקודם, Fallen Order, ואתם חוזרים לנעליו של אביר הג'די הצעיר קאל קסטיס, עכשיו גבר צעיר, שממשיך את מאבקו בקיסר, ויידר והאימפריה. 

מיד נרחיב עוד על הסיפור המרתק, שלוקח אתכם דווקא אחורה, להיסטוריה והמיתוסים של הג'די, דבר שכמעט ולא נגעו בו עד כה בסרטים, מה שהופך את החוויה לעוד יותר מרתקת.

בעידן הנוכחי של הקונסולות החדשות, וכרטיסי המסך החזקים של מחשבי ה-PC, קשה שלא להתייחס בראשית לגרפיקה והעיצוב של המשחק. העולמות, כפי שאפשר לצפות מעולם מלחמת הכוכבים, יפהפיים בצורה יוצאת מהכלל. הם גדולים, פתוחים למסעות ללא קשר לסיפור הראשי, ומלאים ב-NPC שיציעו לכם גם לשמוע סיפורים מעניינים מהגלקסיה וגם משימות צד מעניינות. זה כל כך חשוב, הדמויות הנוספות, האתרים המיוחדים והצורך באיסוף יכולות ופתיחת לוקיישנים שונים במפה, מוסיף המון ערך נוסף למשחק ויגרום לכם לחזור לשחק בו לא מעט, גם אחרי שתסיימו את העלילה המרכזית. בניגוד למשחק הקודם בסדרה, הפעם יש אפשרות למסע מהיר בין נקודות שונות במפה, דבר שעוזר מאוד כי אתם תמותו לא מעט.

כאן אנחנו נכנסים לחלק הכי חזק של המשחק, לדעתי, וזו המשחקיות עצמה. מזמן לא נהניתי כל כך להניף לייטסייבר במשחק מחשב. מי ששיחק במשחק הראשון יזכור שכישורי החרב או הכוח שלכם לא היו משהו בהתחלה, כי הייתם צריכים ללמוד את היסודות. בסבב הזה זה סיפור שונה לגמרי, אתם כבר מתחילים כג'די מהשורה ורק הולכים ומתחזקים. במילים אחרות זו חווית אובי וואן קונובי על מלא, וזה ממש כיף. המשחק גם נותן חופש בצורה שבה תרצו להילחם, אתם יכולים להילחם עם חרב אחת, שתי חרבות, חרב כפולה ושילוב של חרב ואקדח לייזר. לכל קומבינציה יש את יתרונותיה וחסרונותיה, והן כולן מאוד מהנות לניסוי.

בנוסף, אתם שולטים בכוח, עם אפשרויות שונות, לדחוף אנשים, לחנוק אנשים כמו ווידר, להשתלט על המחשבה של האויבים שלכם, לגרום לכם להילחם לצדכם ועוד. אחד הדברים שפחות אהבתי זה כמות הפאזלים והמלכודות האינסופיות שצריך לעבור כל שלב בשביל להתקדם (אני יותר נהנה מהסיפור והלחימה), אבל למי שאוהב פאזלים, או משחקי חשיבה, יהיה המון מה לעשות במשחק הזה. בנוסף, בעלם המרכזי שבו תבלו את מרבית הזמן, פזורים שבעה חדרי ג'די שיתנו לכם כוחות מיוחדים, אם תצליחו לפתור את מסתורי הג'די.

וכאן אנחנו מגיעים לדובדבן שעל הקצפת, המשחק עצמו, כלומר הסיפור והאווירה הכללית, שהיא לא פחות ממדהימה. וידוי, אני מעריץ של מלחמת הכוכבים מאז שהייתי קטן. מסיבה זו אני מאוד רגיש לאדפטציות או שינויים למקור, שעליו גדלנו. אני גם פחות אוהב את כל הוריאציות העתידיות של הפרנצ''ייז (למעט מנדלוריאן), אבל במשחק הזה (שזה המשך ישיר לכותר הקודם בסדרה) החשש הזה לא קיים.

כמור המשחק מתרחש חמש שנים לאחר שעזבנו את אביר הג'די קאל, שעושה את צעדיו הראשונים במאבק נגד האימפריה, שמנסה למחוק את קיום מסדר הג'די מהקיום. מאחר ואנחנו יודעים מה יהיה גורל האימפריה, יוצרי המשחק מצאו דרך חדשה לגרום לנו להישאר מסוקרנים, וזה להתמקד בהיסטוריה של הג'די, האגדות שמעולם לא הגיעו למסכי הקולנוע והטלוויזיה. אתם תתאחדו עם דמויות אהובות כמו מאסטר ג'והנדה, גריז החייזר, מרין המכשפה החזקה, מאסטר קרי וכמובן BD1, הדרויד שתמיד יעזור לכם לצאת מצרה. יחד תנסו לשחזר ולשמור על ארכיון הג'די ותגלו סודות, ודמויות מתקופת הרפובליקה הגבוהה.

לא אכנס יותר מדי לפרטי העלילה כדי לא להרוס את ההפתעה, אבל זה אחד הסיפורים המרתקים שנתקלתי בהם, בטח במשחק מחשב, ומאוד אשמח לראות את האלמנטים האלה משתלבים בהמשך. מיותר לציין שקרבי הבוס במשחק, במיוחד נגד אנשי הסית' וג'די ממכרים בטירוף, עד כדי שלפעמים תחשבו שבאמת אתם משתמשים בכוח.

 עותק המשחק התקבל על ידי עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק בישראל