ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות, קובע כי "החשש למבנה התאגידי ואזהרות חברות דירוג העולמיות (מהמהפכה המשפטית - י"ש) הצטרפו לתקופה כלכלית גלובלית מורכבת, שהתחילה כבר בשנת 2022 בגין עצירת ההון הרב שהוזרם בשנת 2021". לדבריו, "אלה גורמים לקשיים רבים בתעשיית ההייטק הישראלית, ולירידה של 70% בגיוסי ההון בישראל. במקביל, החדשנות מתעצמת בקצב אקספוננציאלי, והיא שתקבע מי הן המדינות המובילות בחוסנן הכלכלי".

אתמול הוגש לשר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס דוח ההייטק של רשות החדשות ל־2023. בדוח מצוין כי "ההייטק הפך למשאב קריטי במיוחד בתקופת האטה כלכלית, והמדינה חייבת לשמור על משאב זה מול תחרות בינלאומית גוברת. ההייטק הוא הענף עם התרומה המשמעותית ביותר לכלכלה. 14% מהאזרחים עובדים במקצועות הייטק, השכר גבוה פי שלושה משאר המשק ופריון העבודה בהייטק כפול משאר הענפים".

לפי נתוני דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות: "התלות בהייטק גדלה בעשור האחרון. 91% מההשקעות בהייטק מומנו על ידי המגזר הפרטי ו־80% מהכסף בהשקעות מבוסס על כסף זר. נרשמת ירידה חדה בהשקעות וירידה בתעסוקה. לאור העליות בנאסד״ק מתחילת השנה, ניתן לצפות לעלייה בגיוסי ההון והעובדים בישראל כבר בחודשי הקיץ - ואני מקווה שאכן כך יהיה".

השר אקוניס: ״למעלה משנה ניכרת האטה בשווקים הבינלאומיים, ובתוכם בהייטק. תפקידנו כממשלה הוא להבטיח שמנוע הצמיחה העיקרי של ישראל ימשיך לנוע קדימה. בשבועות הקרובים נפרסם הודעה על החלטות נוספות שיתמכו בחדשנות הישראלית".

ממחאת ההייטק נמסר בהמשך לממצאי הדו"ח השנתי של רשות החדשנות על מצב ההייטק: "הדוח מוכיח שוב שממשלת נתניהו מחריבה את ההייטק ומובילה לאסון כלכלי. בזמן שבעולם מתאוששים מהמשבר הגלובלי, בישראל, שהובילה את התעשייה העולמית, המצב גרוע והמשבר נמשך בחסות לוין, רוטמן ושר אוצר כושל. הפגיעה בהייטק ממזמן כאן וכל הנורות האדומות מהבהבות- ביצועי החברות בנאסד"ק, פיטורים, ירידה דרמטית בהשקעות ועוד. הכלכלה הישראלית חייבת את הצלחת ההייטק, שתלוי יותר מכל מקום אחר בעולם במשקיעים זרים, ואלו בורחים מממשלה משיחית וקפריזית שמתעקשת לדחוף את כולנו לתהום במופע עצוב של התאבדות כלכלית. חוקי הדיקטטורה חייבים להיגנז, זה הדבר היחיד שנתניהו עוד יכול לעשות בכדי להציל אותנו מעתיד כלכלי שחור."