המיליארדר אילון מאסק, בעלי הרשת החברתית טוויטר, עורר במהלך סוף השבוע סערה נוספת, כאשר הודיע על מהלך שנוי במחלוקת ומוזר למדי - שהוביל לנטישת משתמשים - הגבלת מספר הציוצים אותם כל צייצן יוכל לקרוא מדי יום. בציוץ שפרסם כתב מאסק כי המשתמשים שאינם מאומתים בתוכנית Twitter Blue (משתמשים שאינם משלמים על מנוי חודשי) יוכלו לצפות ב-600 ציוצים מדי יום, ומשתמשים חדשים שאינם מאומתים יוגבלו ל-300 בלבד מדי יום. הצייצנים המאומתים יוכלו לצפות ב-6,000 ציוצים מדי יום. 

לדברי מאסק, הסיבה למהלך היא "כדי להתמודד עם היקפים גדולים של כריית/"גירוד" מידע". בהמשך אף צייץ: "להגיע למגבלת הציוצים החדשה - כאשר מתלוננים עליה - היא דבר אירוני למדי", והוסיף: "תתעוררו מהטראנס בו אתם נמצאים, תעזבו את הטלפון ותראו את החברים ובני המשפחה שלכם". במקביל, החל מיום שישי, המשתמשים שמעוניינים לצפות בציוצים פומביים, או בפרופילים של משתמשים - יצטרכו להתחבר לשירות.

הדבר עורר ביקורת רבה בקרב המשתמשים, ותהייה - איך בטוויטר מתכננים להגדיר "קריאה", והאם מצב בו גוללים על הפיד מבלי לעצור על ציוץ מסוים - ייספר כצפייה במספר רב של ציוצים? כשעתיים מאוחר יותר, ולאחר שעורר סערה, מאסק הודיע כי מספר הציוצים אותם יוכלו המשתמשים לקרוא מדי יום צפוי לעלות ל-500 עבור משתמשים חדשים שאינם מאומתים, אלף עבור המשתמשים שאינם מאומתים - ועשרת אלפים עבור המאומתים.