לפני מספר שנים הזמינה חברת Bosch הגרמנית, אותי ואת אמא שלי, להרצאה בשטוטגרט, על תחום הרפואה בישראל. באותה תקופה שתינו עבדנו כמרצות בחוג לרפואה של אוניברסיטת תל אביב, כל אחת במחלקה שונה. אני הרציתי בבתי חולים באזור מכרז הארץ והיא בחוג לפיזיותרפיה.

עת הגיעה ההזמנה להרצאה על הרפואה הישראלית ומערכות הבריאות שלה, כשבמייל השולחים התנוסס שם המותג של מוצרי החשמל הגרמניים, המוכר כל כך בישראל- התפלאתי. לא ידעתי של- Bosch יש מרכז מחקר מדעי. מסתבר שמכונות כביסה ותנורים הם עניין אחד, אבל הקבוצה כולה מורכבת מרזולוציות כל כך מסועפות, עד שכדי לפתח דיגיטציה לשואב אבק או של כיריים של Bosch, מזמינים חוקרות מתחומים שונים ממדינה אחרת.

לאחרונה רכשתי עבור הבית הפרטי שלי את שואב האבק של המותג מהסדרה  Unlimited 7. עד כמה Bosch בטוחים בו? הם מעניקים עשר שנות אחריות על המנוע, מתוך אמונה שהוא כל כך חזק וחסין, עד שהלקוח לא יזדקק לאחריות.

לעתים נדמה לי, תוך כדי שימוש, שאני זאת שהשפעתי על הרזולוציות של שואב האבק ועל הפונקציות שלו. אם יכול היה שואב האבק החדש שלי, הוא היה שואב לתוכו את כל הבית. אבק, פיח, מזיקים על הריצפה, על התיקרה, על הקירות, מעל המזגן- את כולם שואב השואב ומעלים כמו לא היו.

שואב אבק של bosh (צילום: באדיבות בוש)
שואב אבק של bosh (צילום: באדיבות בוש)

תוך שאני שואבת בהנאה את הבית שלי, אני חושבת על סבתא טוניה, סבתו של מאיר שלו המנוח, שמתוארת בספרו האוטוביוגרפי "הדבר היה ככה". לסבתא טוניה היו יחסים מאוד קרובים עם שואב האבק שלה, עד שגילתה שכל הלכלוך מצטבר בתוכו. היא הזדעזעה. הלכלוך לא נעלם. הוא הצטבר ב"בפנים" של השואב. ייתכן שסבתא טוניה לא היתה דואגת כל כך אם השואב שלי היה מגיע לידיה. הפיצ'רים המעניינים היו וודאי מעלים חיוך על שפתיה.

מה יש בו בשואב שלי, שאין בכל שואב אחר? יש לו מוט גמיש, שמתקפל עד 90° לשאיבה מתחת למיטה ומתחת לספה, ללא צורך להתכופף. יש לו אביזרים לשאוב את המכונית, את המזגן, את פינות התקרה ואפילו את מקלדת המחשב. אני מצליחה לשאוב את הבית כולו תוך עשר דקות, בין השאר הודות לשליפה של "הראש" של השואב, שמאפשר ניידות ברחבי הבית (השואב אלחוטי) ושואבת מרקמים שונים בזוויות שונות. השואב "יודע" לשנות את אופי השאיבה שלו כשאני שואבת את הרצפה ואז עולה על השטיח. לפעמים אני מנסה להתל בו ולא מצליחה. השואב שלי חכם.

אבל האמת היא, שאני הכי אוהבת להשתמש בשואב שלי בלילה, בחושך. יש לו תאורת LED כך שכשהבית חשוך, השואב שלי מוביל אותי בעקבות הלכלוך. לא, אני לא מאוהבת בשואב האבק שלי, אבל אין ספק שהוא משעשע אותי. אנחנו מסתדרים היטב.