טוויטר הודיעה במהלך סוף השבוע על שינוי נוסף בפלטפורמה, במסגרתו המשתמשים שאינם מאומתים בתוכנית Twitter Blue (משתמשים שאינם משלמים על מנוי חודשי) יוגבלו במספר ההודעות שהם יכולים לשלוח מדי יום.

מהלך מכוון או הטרלה? אילון מאסק עורר סערה בטוויטר 

בציוץ שפורסם בחשבון רשמי של החברה, נטען כי המהלך הוא "חלק מהמאמצים לצמצם את היקף הספאם שנשלח באמצעות הודעות", ומצורף לינק המוביל אנשים להרשמה לשירות. 

המהלך מתווסף לשורת מהלכים שנויים במחלוקת עליהם הכריז אילון מאסק מאז רכישת טוויטר, כאשר רק מוקדם יותר החודש הודיע על הגבלת מספר הציוצים אותם כל צייצן יוכל לקרוא מדי יום. בציוץ שפרסם כתב מאסק כי המשתמשים שאינם מאומתים יוכלו לצפות ב-600 ציוצים מדי יום, ומשתמשים חדשים שאינם מאומתים יוגבלו ל-300 בלבד מדי יום. הצייצנים המאומתים יוכלו לצפות ב-6,000 ציוצים מדי יום. 

לדברי מאסק, הסיבה למהלך היא "כדי להתמודד עם היקפים גדולים של כריית/"גירוד" מידע". בהמשך אף צייץ: "להגיע למגבלת הציוצים החדשה - כאשר מתלוננים עליה - היא דבר אירוני למדי", והוסיף: "תתעוררו מהטראנס בו אתם נמצאים, תעזבו את הטלפון ותראו את החברים ובני המשפחה שלכם". במקביל, החל מיום שישי, המשתמשים שמעוניינים לצפות בציוצים פומביים, או בפרופילים של משתמשים - יצטרכו להתחבר לשירות.