סמסונג חשפה היום (רביעי) באירוע מיוחד שנערך בסיאול, את הדור החמישי של המכשירים המתקפלים - Galaxy Z Flip5 ו-Galaxy Z Fold5. אחד השדרוגים שנוספו לדגמים הללו הוא שיפור ושכלול של המסך החיצוני. בין היתר, ניתן ליצור תוכן במסך החיצוני של דגם הפליפ 5, והמסך החיצוני של הפולד תומך בריבוי משימות.

צפו באירוע ההכרזה:

Galaxy Z Flip5: המכשיר כולל מסך ראשי (Infinity Flex Display) בגודל 6.7 אינץ', באיכות FHD+, Dynamic AMOLED 2X ומציע קצב רענון של 120Hz. עם קיפול המכשיר, תקבלו מסך 3.4 אינץ', בתצוגת Super AMOLED וקצב רענון של 60Hz. הוא מעניק למשתמשים גישה מהירה ופשוטה למידע רב באמצעות מגוון וידג'טים - בהם מזג האוויר, ניגון מוזיקה. בנוסף, ניתן לבדוק התראות, לגשת במהירות למגוון פונקציות במכשיר, לדפדף בהיסטוריית השיחות ולענות להודעות - כל זאת מבלי לפתוח את המכשיר.

משקלו של המכשיר הוא 187 גרם, והוא כולל מערך צילום כפול - העדשה הראשונה היא מצלמה אולטרה רחבה ברזולוציית 12 מגה פיקסל, והשנייה היא מצלמה עם זווית רחבה ברזולוציית 12 מגה פיקסל. בחלקו הקדמי של המכשיר ניצבת מצלמת סלפי ברזולוציית 10 מגה פיקסל, הניתנת לשליטה באמצעות המסך החיצוני וללא שימוש בידיים. הגלקסי פליפ 5 כולל גם יכולות בינה מלאכותית המסייעות בשיפור והחייאת התמונות המצולמות. בין היתר, מדובר ביכולת לשפר תמונות וסרטונים שצולמו בתאורה חלשה, והזום הדיגיטלי מאפשר צילום תמונות ברורות יותר ממרחק רב.

גלקסי פליפ 5 (צילום: סמסונג)
גלקסי פליפ 5 (צילום: סמסונג)

המכשיר כולל מעבד Snapdragon® 8 מדור 2 וזמין בשני גדלים: זיכרון RAM בנפח שמונה ג'יגה וזיכרון פנימי של 256 ג'יגה או 512 ג'יגה, ובמספר צבעים: מנטה, גרפיט, קרם ולבנדר. בנוסף, יש לו סוללה בנפח 3,700mAh והוא תומך בטעינה חוטית מהירה של עד 50 אחוזי סוללה בתוך כחצי שעה, ובטעינה אלחוטית מהירה. 

מחירים וזמינות:

המכשיר זמין לרכישה מוקדמת החל מהיום, כאשר ההשקה בישראל תחל ב-16 באוגוסט. הרוכשים כעת יקבלו שדרוג זיכרון ללא תוספת תשלום (המשמעות היא שהדגם עם זיכרון בנפח 512 ג'יגה יעלה כמו 256 ג'יגה), כיסוי FlipSuit עם עיצוב מתחלף וכרטיס תוכן ממותג במתנה. בנוסף, תינתן הנחה על השעונים החדשים.

מחיר מומלץ לצרכן: מכשיר עם זיכרון בנפח 256 ג'יגה יעלה 3,999 ש"ח
מכשיר עם זיכרון בנפח 512 ג'יגה יעלה 4,499 ש"ח

גלקסי פליפ 5 (צילום: סמסונג)
גלקסי פליפ 5 (צילום: סמסונג)

Galaxy Z Fold5: המכשיר כולל מסך ראשי (Infinity Flex Display) בגודל 7.6 אינץ', באיכות QXGA+, Dynamic AMOLED 2X ומציע קצב רענון של 120Hz. עם קיפול המכשיר, תקבלו מסך 6.2 אינץ' HD+, באיכות DYNAMIC AMOLED 2X וקצב רענון של 120Hz.

משקלו של המכשיר הוא 253 גרם, והוא כולל מערך צילום רחב המורכב ממצלמות רבות. ראשית, בחלקו האחורי ישנן מצלמה אולטרה רחבה (12 מגה פיקסל), מצלמה עם זווית רחבה (50 מגה פיקסל) ומצלמת טלפוטו (10 מגה פיקסל). במקביל, ישנה מצלמה אחורית כפולה - מצלמה רחבה ברזולוציית 12 מגה פיקסל. בחלקו הקדמי של המכשיר ישנה מצלמת סלפי של 10 מגה פיקסל, ומתחת לתצוגה ישנה מצלמה ברזולוציית 4 מגה פיקסל.

המכשיר כולל מעבד Snapdragon® 8 מדור 2 לפלטפורמת הניידים של Galaxy, המספק למשתמשים חוויית משחק כוללת על מסך הסמארטפון, משפרת את הגרפיקה ומשתמשת בבינה מלאכותית כדי לאפשר משחק דינמי ופונקציונליות בריבוי משחקים. בנוסף, ה-Galaxy Z Fold5 מסוגל להתמודד עם רצף ארוך של הפעלת משחקים, זאת באמצעות מערכת הקירור המתקדמת שלו המפזרת חום בצורה חכמה יותר, עם פיגור מופחת וללא ירידה בביצועים.

גלקסי פולד 5 (צילום: סמסונג)
גלקסי פולד 5 (צילום: סמסונג)

הגלקסי פולד 5 זמין בשלושה נפחי זיכרון פנימי, 256 ג'יגה, 512 ג'יגה ו-1 טרה, כאשר בכל הדגמים הוא מגיע עם זיכרון RAM בנפח 12 ג'יגה. בנוסף, יש לו סוללה בנפח 4,400mAh והוא תומך בטעינה חוטית מהירה של עד 50 אחוזי סוללה בתוך כחצי שעה, ובטעינה אלחוטית מהירה. 

לצד הפיצ'רים הרבים שנכללים במכשיר וניתנים לשימוש במסך החיצוני שלו, ישנה גם התמיכה בעט החכם - S Pen, אשר מספק חווית כתיבה למשתמשים בפולד 5. היבט נוסף בשימוש במכשיר הוא סרגל המשימות המשופר, שמאפשר למשתמשים לעבור במהירות בין יישומים בשימוש תכוף. בין היתר, באמצעות חלון קופץ מוסתר, אפליקציה יכולה להמשיך ולרוץ ברקע, וכך לאפשר למשתמשים להתכתב עם חברים ובמקביל להמשיך ולצפות בסרטוני וידאו. 

מחירים וזמינות:

המכשיר זמין לרכישה מוקדמת החל מהיום, כאשר ההשקה בישראל תחל ב-16 באוגוסט. הרוכשים כעת יקבלו שדרוג זיכרון ללא תוספת תשלום וכיסוי עם עט במתנה (המשמעות היא שהדגם עם זיכרון בנפח 512 ג'יגה יעלה כמו 256 ג'יגה והדגם עם זיכרון 1 טרה יעלה כמו 512 ג'יגה), לצד הנחה על השעונים החדשים.

גלקסי פולד 5 (צילום: סמסונג)
גלקסי פולד 5 (צילום: סמסונג)

מחיר מומלץ לצרכן: המכשיר בעל זיכרון בנפח 256 ג'יגה יעלה 6,799 ש"ח
המכשיר בעל זיכרון בנפח 512 ג'יגה יעלה 7,248 ש"ח 
המכשיר בעל זיכרון בנפח 1 טרה יעלה 8,149 ש"ח