חברת סטארט-אפ טכנולוגיית המעבדים ניאולוג'יק (NeoLogic) מנתניה הודיעה על השלמת גיוס סיד בהיקף של 8 מיליון דולר, כדי לצמצם לשליש את מספר הטרנזיסטורים במעבדים.

טכנולוגיית Quasi-CMOS של ניאולוג'יק מאפשרת ייצור מעבדים חזקים וזולים יותר עם צריכת אנרגיה נמוכה, המתאימים בין היתר לעיבודי בינה מלאכותית, למידת מכונה וראיית מכונה. ניאולוג'יק מפתחת טכנולוגיה ייחודית בשם Quasi-CMOS המצמצמת את מספר הטרנזיסטורים במעגלים דיגיטליים עד כדי שליש ממספרם בטכנולוגיה הקיימת כיום. 

ד"ר אבי מסיקה, מייסד משותף ומנכ"ל NeoLogic אמר עם ההכרזה על הגיוס המוצלח: "שוק המעבדים למרכזי נתונים נאמד כיום ב-110 מיליארד דולר כאשר בעתיד מאיצים לבינה מלאכותית יהוו אחוז נכבד מכלל המעבדים במרכזי נתונים. המעבדים כיום מבוססים על טכנולוגיה (CMOS) בת יותר 40 שנה שמתקשה לעמוד בדרישות ההספק וכוח העיבוד הנדרש הקיים והעתידי. טכנולוגייתQuasi-CMOS  של ניאולוג'יק פורצת את מגבלות הטכנולוגיה הקיימת, מקטינה את המורכבות של מעגלים דיגיטלים ומציעה שיפור דרמטי ביחס מחיר-ביצועים ובשטח השבב. הגשנו כבר שלוש בקשות פטנט עד כה. אנו מודים לקרנות שהשקיעו בחברה והביעו את אמונן בטכנולוגיה ובצוות".

חברת ניאולוג'יק נוסדה בשנת 2021 על ידי ד"ר אבי מסיקה (המנכ"ל) וזיו לשם (סמנכ"ל הטכנולוגיה). החברה מעסיקה כיום 13 עובדות ועובדים, מהם שניים בחו"ל ומגייסת עובדים נוספים שיתמכו באתגרי הפיתוח.