לא שוברים את המסורת: אפל צפויה לחשוף את סדרת מכשירי האייפון 15 באירוע הכרזה שייערך ב-12 או 13 בספטמבר, כך עולה מדיווח שפורסם בבלומברג. על פי הדיווח של העיתונאי מארק גורמן, שידוע בשל מקורותיו המהימנים בחברה, ההזמנה המוקדמת של המכשיר צפויה להתחיל ביום שישי ה-15 בספטמבר (ערב ראש השנה) והשקתם הרשמית צפויה שבוע לאחר מכן, ב-22 בספטמבר.

אחרי בלימת המתקפה על מעייני הישועה: מערך הסייבר ימשיך בחקירה
האם גורמי טרור עומדים מאחורי מתקפת הסייבר על בית החולים מעיני הישועה? מומחה מסביר

כאמור, האירועים הללו נערכים בדרך כלל בתחילת חודש ספטמבר, דבר שמאפשר לאפל להתחיל במכירת המכשירים כבר באותו החודש, ולהעלות כך את סך ההכנסות הכולל - לפני סוף הרבעון העסקי. עם זאת, לאחרונה עלו שמועות על קשיים בתהליך הייצור של המכשירים, דבר שעלול להוביל למספר יחידות מוגבל לכל מכשיר, או לעיכוב בהשקתם.

החברה נוהגת לחשוף את המכשירים הללו בימי שלישי, למעט מקרים בהם ה-Labor Day מתרחש באותו השבוע - אז היא מזיזה את האירוע ליום רביעי, כדי לאפשר לתקשורת להגיע לקליפורניה מבלי שייאלצו לוותר על החג. בהתחשב בעובדה שהמועד יוצא בשבוע שלפני כן, ייתכן שהאירוע כן ייערך בסופו של דבר ביום שלישי ה-12 בספטמבר, אך ייתכן שאפל עדיין תחליט לבחור דווקא ביום רביעי.

בכל מקרה, המועד הרשמי נחשף רק כשבוע לפני האירוע, כך שעדיין נשאר לנו להמתין עוד קצת פחות מחודש עד שנגלה מהו המועד הרשמי של האירוע. עם זאת, כצפוי באירועים של Apple, שמועות רבות עוד יצוצו בזמן הקרוב.

בשבוע שעבר דווח באתר 9to5Mac כי ספקים רבים אסרו על עובדיהם לקחת חופש ביום רביעי ה-13 בספטמבר, בציפייה ל"הכרזה משמעותית בסמארטפון". לא ברור מדוע ימי החופש ייאסרו דווקא ביום האירוע, שכן דווקא הימים של המכירה המוקדמת וההשקה הם המועדים העמוסים ביותר - אך הפרטים הללו כן תואמים לדיווח של גורמן.

פרידה מהכבל הישן

על פי הדיווחים, סדרת מכשירי ה-iPhone 15 צפויה לכלול ארבעה דגמים: דגם "בסיסי" בשם אייפון 15, עם מסך 6.1 אינץ', ודגם "פלוס" עם מסך 6.7 אינץ'. גודל מסך דומה יקבלו גם דגמי "פרו" שיהיו מתקדמים ויקרים יותר (אפילו יותר משנה שעברה). עוד עולה מהדיווחים השונים כי המכשירים צפויים לקבל חיבור טעינה מסוך USB-C (כמו שיש במרבית המכשירים האלקטרוניים כיום) - במקום חיבור ה-Lightning המוכר.

בנוסף, אפל צפויה להיפרד באופן סופי מהמגרעת בחלק העליון של מסך המכשיר, כאשר גם האייפון 15 והאייפון 15 פלוס יקבלו את החור דמוי הכדור. בנוסף, דגמי הפרו צפויים לכלול שינוי נוסף בעיצוב - כאשר אפל מתכננת לצמצם את השוליים סביב המסך באופן משמעותי, לצד שימוש בטיטניום (במקום פלדת אל-חלד) עבור מסגרת המכשיר.

המחירים המסתמנים בארצות הברית: אייפון 15 יעלה 799 דולר ודגם הפלוס יעלה 899 דולר. בנוסף, דגם הפרו יעלה 1,099 דולרים והפרו מקס יעלה 1199-1299 דולר.