אני מאוד אוהב מחשבים ניידים, אני מבלה את רוב זמני מול מחשב נייד (עבודה ופנאי) והתנסיתי בלא מעט דגמים, אבל אני חייב להודות ש-Yoga Book 9i של לנובו, שמצויד עם שני מסכי מגע OLED ועט מיוחד, הפתיע אותי עם כמות מצבי השימוש השונים והפונקציונאליות שהוא מאפשר.

קודם כל חייבים להודות שמדובר במחשב יפה ודקיק, לפני הכול, אז כבר אפשר לקחת אותו לכל מקום בגאווה. בנוסף הוא שוקל 1.3 ק"ג בלבד וגודל המסכים (שני חלקיו הם מסכי מגע והמקלדת נפרדת) הם 13.3 אינץ'.

01_YogaBook_9i_Hero_Multi_Modes (צילום: יחצ)
01_YogaBook_9i_Hero_Multi_Modes (צילום: יחצ)

כשזה מגיע לדגמים של 2 ב-1 (מחשבים ניידים שהם גם טאבלטים), היוגה של לנובו באמת מרשים עם המפרט הטכני, שלמעשה יאפשר לכם לעשות איתו כמעט הכל. אתם לא תשתוללו איתו במשחקים.

אבל מבחינת עומסי עבודה, הנאה וצפייה בסרטים באיכות מרשימה וסאונד איכותי, יש פה את כל החבילה. המחשב מצויד במעבד דור 13 Intel i7, זיכרון 16 GB, שטח אחסון של עד 1 טרה וכרטיס מסך Intel Iris Xe. התוכנות רצות בצורה חלקה ושקטה. הוא מאוד נוח להחזיק ביד, ונראה לא רע בכלל עם מסגרת אלומיניום מבריקה עם קצוות מעוגלים.

היתרון העצום של היוגה בוק 9i הוא כאמור במסכים הכפולים לצד היותו מחשב מתקפל, שילוב שמאפשר אפשרויות עבודה מגוונות. אפשר להשתמש בו כמחשב נייד רגיל לצרכי עבודה ואז להעמיד אותו כמו טאבלט על מנת לצפות בסדרות וסרטים. אפשר להריץ כמה תוכנות במקביל על שני מסכים נפרדים, מעולה אם אתם עוסקים בפיתוח תוכנה או צריכים לעבוד עם כמה תוכנות שונות על פרויקט. שילוב שני מסכים עם המקלדת הנפרדת והעט המיוחד נותנים לכם את כל האפשרויות. גם מבחינת סאונד אתם תקבלו חוויה מצוינת באמצעות ארבעה רמקולים ותמיכה ב-Dolby Atmos. זה, לצד רזולוציית ה-2.8K, באמת נותנים חוויה צפייה מעולה כשזה נוגע למולטימדיה.  

מבחינת יציאות יש לציין כי היוגה בוק 9i לא מלא בהן, אבל יש מספיק. שלושה USB4 Type-C Thunderbolt 4, ללא חיבור Ethernet או חריץ פלאש. הוא כן מצויד מן הסתם בקישוריות Bluetooth 5.1 ו-חיבור WIFI חזק מאוד שיענה על כל דרישות הרשת שלכם. חיי הסוללה של המכשיר מאוד טובים, כך שהוא יעיל בנסיעות. הסוללה מחזיקה עד כ-8 שעות בעומס עבודה רגיל, ואם אתם מחפשים ערכת בידור לדרכים אז 14 שעות של צפייה על מסך בודד ו-10 שעות עם שני המסכים. למקרה והייתה דאגה המחשב מגיע עם כל הציוד הנלווה: עכבר ומקלדת בלוטוס, עט לנובו 3 ומעמד.

02_YogaBook_9i_Hero_Front_Left (צילום: יחצ)
02_YogaBook_9i_Hero_Front_Left (צילום: יחצ)