שופט בבית משפט פדרלי בקליפורניה דחה היום (ראשון) תביעה שהגישה הוועדה הלאומית הרפובליקנית (RNC) נגד גוגל, זאת בשל פעולות של האלגוריתם המבדיל בין מייל רגיל, לבין ספאם, כך עולה מדיווח שפורסם בוושינגטון פוסט. בוועדה טענו מצידם כי בגוגל שלחו בכוונה תחילה הודעות שנשלחו על ידם - לתיקיית הספאם של המשתמשים.

לדעת לקחת את האחריות: על התקווה לתרבות ארגונית נכונה
מסלולי הקיימות הגיעו לפנסיות שלנו - ESG, SDG ומה שביניהם

בתביעתם, דרשו בוועדה פיצויים על "אובדן תרומות לכאורה", וציטטו מחקר של אוניברסיטת צפון קרוליינה, ממנו עולה כי ג'ימייל נוטה לסמן מיילים מקמפיינים רפובליקנים כדואר זבל, יותר מאשר הוא עושה זאת לדמוקרטים. אחד ממחברי המחקר טען בשנה שעברה בשיחה עם הווישינגטון פוסט, כי ממצאי המחקר הוצגו בצורה שגויה. הוא ציין כי הם בדקו רק את הגדרות ברירת המחדל של המייל, בחשבונות בהם משתמשים ציינו אילו הודעות יוגדרו כ"דואר זבל", והסביר כי "ההטיות בג'ימייל כמעט ונעלמו".

השופט מצידו בחר לדחות את טענות הרפובליקנים, וטענו כי הם "לא הציגו את טענותיהם באופן סביר" -  תוך שהוא מתייחס לטענות לפיהן הסינון של גוגל נעשה בחוסר תום לב. בחברה טענו מצידם כי מרבית ההודעות שנשלחו באופן ישיר לתיקיית הספאם, נקלטו על ידי האלגוריתמים השונים ככאלה, זאת בשל העובדה כי משתמשים רבים סימנו אותם כספאם. בנוסף, הם העלו סוגיות נוספות דוגמת בעיה עם אימות הדומיין של ה-RNC ושליחת הודעות בתדירות גבוהה מאוד.