לא רק בחופש, אלא גם במהלך שנת הלימודים, בני נוער ברחבי ישראל פוגשים לראשונה את עולם התעסוקה במגוון רחב של תפקידים: מלצרות במסעדות, חנויות בגדים, דוכנים בקניון ועוד.

בית מילר, מרכז לתקשורת, דיגיטל וחדשנות של עיריית חיפה ומועדון רוטרי, מציע לבני הנוער תעסוקה אחרת. במסגרת יוזמה של בית מילר בני נוער משתלבים בחברות מסחריות מקומיות, מפרסום ועד הייטק, בעבודה מעשית שמסתכמת לא רק בהכשרה שלהם ובניסיון שהם צוברים, כי אם ממש בתוצרים. כך למשל, כל הפרסום של עיריית חיפה לנוער מופק על ידי בני נוער המשתתפים בתוכנית דרך אחד ממשרדי הפרסום בעיר.

השנה, חמישה בני נוער חיפאים השתלבו בחברת ההייטק אוגורי (Augury). החברה, שנחשבת לחברת ההייטק הגדולה ביותר שנולדה ופועלת בחיפה, מספקת פתרון מבוסס בינה מלאכותית לחברות תעשייתיות ופסי ייצור, שמסייע לנטר תפקוד מכונות ולהתריע על תקלות לפני שהן מתרחשות.

איגור דורוגוי בן ה־16 החל השבוע את כיתה י״א בבית הספר בסמת בעיר. דורוגוי, שנולד וגדל בחיפה בשכונת חליסה, משתתף בפעילויות בית מילר קרוב לשנה, כשבחודשי הקיץ הוא הצטרף לאוגורי, שם הוא לוקח חלק פעיל בבניית טכנולוגיות שמשמשות חברות ענק - מפפסיקו ועד בז״ן הישראלית.

"ההזדמנות לקחת חלק בפרויקט כזה מדהימה מבחינתי. אני לומד איך הדברים נראים ומתנהלים בתעשייה ונוגע בטכנולוגיות מורכבות".

איגור, הבן הבכור מבין שניים לזוג עולים ותיקים, לומד בבית הספר במגמת מחשבים. "במסגרת המשימות שקיבלנו כקבוצה במהלך העבודה באוגורי נתקלנו בשפות תכנות שלא למדנו במגמה", הוא מספר. "השתפרנו ביחד, למדנו הרבה ואתגרנו את עצמנו. האפשרות לעבוד בחברה כל כך גדולה כשאנחנו בשלב הזה, לימדה אותנו המון".

"עתיד ההייטק והכלכלה הישראלית תלוי בדור הבא", אומר אמיר בהלול, מנהל חדשנות מתקדמת באוגורי, "במיוחד בתקופה זו, החברה משקיעה את מירב המאמצים והמשאבים שלה כדי לפתח את הדור הצעיר. הפרויקט עם 'בית מילר' עובד מצוין, בני הנוער מעולים, למדנו ממנו, ואוגורי מתכוונת להמשיך לעשות ככל שהיא יכולה כדי לתרום לקהילה סביבנו בחיפה כדי לקדם את ההייטק המקומי".