חברת הפוד־טק הישראלית Better Juice, המפתחת טכנולוגיה מוגנת פטנט להפחתת סוכר במיצים טבעיים והפיכתם לסיבים פרוביוטיים תוך שימור הטעם הטבעי, מתקדמת לייצור מסחרי מלא.

חברת הסטארט־אפ, הפועלת בשווקים גלובליים, משיקה רשמית מפעל ראשון לייצור וקיבוע אנזימים מיוחדים כחלק מפטנט בלעדי שפיתחה, בפארק המדע על שם קרסו בנס ציונה. המפעל, שהוקם בהשקעה של מיליוני שקלים, יתמוך בלקוחותיה בהיקפים של 250 מיליון ליטר בשנה.

השקת המפעל מסמנת את אבן הדרך האחרונה של החברה לקראת מעבר לייצור מסחרי מלא. המפעל מעניק תמיכה ללקוחות חדשים וקיימים, בהם יצרני משקאות בינלאומיים, בהיקפים משמעותיים. המתקן כולל גם מעבדות פיילוט ואת המטה החדש של Better Juice.

הפטנט הייחודי של החברה מפחית את הסוכר במיצים טבעיים ב־30%־80% והופך אותם לסיבים פרוביוטיים ולתחליף סוכר טבעי. הוא רותם פעילות אנזימטית טבעית במיקרואוגניזמים שלא עברו הנדסה גנטית להמרת חד־סוכרים ודו־סוכרים (פרוקטוז, גלוקוז וסוכרוז) לסיבים פרוביוטיים.

מנכ"ל ומייסד החברה, ד"ר ערן בליצ'ינסקי: "הקמת המפעל מקדמת אותנו בצעדי ענק למימוש החזון שלנו להוביל לאורח חיים בריא יותר ברחבי העולם, באמצעות הפחתת צריכת הסוכר, ללא פשרה על הטעם".