חודשי הקיץ מלמדים אותנו שוב ושוב על הסכנות האורבות עבורנו בים, כאשר בחדשות מתעדכנים על הבשורות הקשות שבהן ילדים ומבוגרים טובעים מדי שבוע.

הישג להייטק הישראלי: חברת הפינטק ThetaRay גייסה 57 מיליון דולר

חברה ישראלית בשם NeoMare הציגה פיתוח מקומי פורץ דרך, שמסוגל לסייע לאנשים במקרה של טביעה בים. החברה הציגה אביזר קליל שנראה כמו צמיד אופנתי ושמשקלו כמעט ולא מורגש - שהופך במקרה הצורך למצוף אישי חזק שיודע להרים את הטובע כלפי מעלה אל מעבר לאזור הסכנה.

"בכל שנה מתקבלים 370 אלף דיווחים בעולם על מקרי מוות כתוצאה מטביעה. גם המקרים הלא־קטלניים מסתיימים ברובם בבתי החולים", מסבירים בחברה. "טביעה מתרחשת תוך דקות, ויכולה לקרות גם לשחיינים מקצועיים, ספורטאים וצוללנים".

כאמור, החברה פיתחה צמיד זרוע בעל מנגנון חירום, הכולל בתוכו בלון ציפה המתנפח בשעת סכנת טביעה.
הצמיד מכיל תרכובת כימית ייחודית. בשעת סכנה הוא מסוגל להפוך בלחיצת כפתור לבלון ציפה גדול, המתנפח תוך 20 שניות לכדי נפח של 8 ליטרים. נפח זה מספיק כדי להציף אדם בוגר. בעת השימוש הטובע יוכל לאחוז בבלון ולצוף עד להגעת כוחות ההצלה.

אלדד אראל, מנכ"ל ומייסד NeoMare: "מאות אלפים נפטרים מדי שנה ברחבי העולם מטביעה, וזה פשוט לא הגיוני. אבל עד שזה לא פוגש אותך באופן אישי, האסימון לא נופל. הבנו שמעבר לטכנולוגיה ייחודית ופטנט, אנחנו צריכים לוודא שזה הולך להיות אופנתי ולביש בצורה פשוטה וקלה, כי רק כך מבלים בים ילכו עם זה ויצילו את עצמם. והיום אחרי חמש שנים, אני צריך להסביר לאוסטרלים למה אני מתעקש לייצר את זה דווקא כאן, בישראל, ולא אצלם או בסין. אנו חשים שליחות להציל חיים - ואין שום מצב שניכשל".