סערה נרשמת בימים האחרונים בצרפת, לאחר שבדיקות שנעשו במדינה, על ידי רשות התדרים הלאומית של צרפת (ANFR), הובילו להחלטה לעצור את מכירת כל דגמי אייפון 12 במדינה, בטענה כי הם פולטים רמות קרינה גבוהות מהמקובל בתקנות האיחוד האירופי. האכיפה מתבצעת לאחר שהמכשיר נכשל לאחרונה באחד משני סוגי הבדיקות לרמות קרינה שיכולות להיספג בגוף.

הגיע למעלה מ-150 מדינות: זה הפיצ'ר החדש של וואטסאפ
בישראל פותחה מערכת מיוחדת לזיהוי רעידות אדמה: "כמו אזעקת צבע אדום"

תחילה, אפל דחו בתוקף את הממצאים והבהירו כי המכשיר עבר הסכמה של מספר גופים בינלאומיים, ועומד בכל התקנות והסטנדרטים העולמיים. עוד נטען כי הם סיפקו לרשות בצרפת תוצאות בדיקות שבוצעו הן על ידי החברה והן על ידי מעבדות צו שלישי, המוכיחות כי המכשיר עומד בתקן המחמיר. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עם זאת, החברה הוציאה ביום שישי עדכון תוכנה מיוחד, שיתאים לשיטות הבדיקה בצרפת. "נוציא עדכון תוכנה למשתמשים בצרפת, כדי שתהיה התאמה לפרוטוקולים המשתמשים את הרגולטורים בצרפת. אנחנו מצפים שהמכשירים ימשיכו להיות זמינים במדינה. זה קשור לפרוטוקול בדיקות מסוים המשמש את הרגולטורים במדינה, ולא לסוגיות בטיחות כלשהן", נכתב בהודעת אפל. 

הממשלה בפריז בירכה על עדכון התוכנה, ובהודעה נמסר כי הוא ייבדק במהירות והוא אמור לאפשר את חידוש המכירות של המכשיר.

שר הפנים הבלגי לדיגיטליזציה מתיו מישל, אמר שביקש מאפל לשחרר את העדכון ברחבי האיחוד האירופי, ולא רק בצרפת, זאת למרות שמוקדם יותר נחלץ לעזרת החברה, ואמר כי בהתבסס על סקירה ראשונית של הרגולטור במדינה, המכשיר אינו מהווה סכנה למשתמשים. במקביל, בגרמניה ציינו כי הם נמצאים בקשר עם הרשויות בצרפת, כדי למצוא פתרון עבור כלל האיחוד האירופי. 

גורם בממשלתי ברומא ציין בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס, כי באיטליה היו אמורים לבקש מאפל לשדרג את התוכנה במכשיר כבר לפני מספר שנים. עם זאת, כל בקשה מאפל, או החלטה נפרדת של הרשויות באיטליה יגיעו רק לאחר סיום החקירה בצרפת - כך לדברי גורם אחר בממשלה.

בתוך כך, הרשות ההולנדית לתשתיות דיגיטליות הודיעה גם היא כי היא מנהלת חקירה משלה, כאשר המועד לסיומה הוא בעוד כשבועיים, ולשם כך נוצר קשר עם אפל ועם הרשויות בצרפת בסוכנות ציינו כי הם קיבלו שיחות מלקוחות מודאגים.