מטא, החברה האם של פייסבוק ואינסטגרם הודיע כי היא מתכננת להוסיף תכנית חדשה בתשלום לפלטפורמות שלה עבור משתמשים באירופה, כך דווח היום (שלישי) בוול סטריט ג'ורנל. על פי הדיווח, החברה תגבה תשלום בתמורה להסרת הפרסומות במשתמשים השונים. 

ההצעה היא סוג של הימור עבור החברה, שכן החוק באיחוד באירופי מאיים להגביל את היכולת שלה להציג למשתמשים מודעות מותאמות אישית, מבלי לבקש תחילה את הסכמת המשתמש - מה שמסכן את מקור ההכנסה העיקרי שלה. גורמים רשמיים בחברה פירטו את התכנית בפני הרגולטורים באירלנד ובבריסל, כשהחברה הצהירה כי היא מקווה להפעיל את התכנית, שאותה היא מכנה כ-SNA, כבר בחודשים הקרובים.

על פי התכנית, מטא אמרה כי היא תגבה 10 יורו בחודש, כ-10.5 דולרים, עבור כל משתמש, ו-6 יורו עבור כל חשבון מקושר נוסף. במכשירים ניידים המחיר יזנק ל-13 יורו, מכיוון שמטא תכלול עמלה שנגבית על ידי חנות האפליקציות של אפל וגוגל, על תשלומים בתוך האפליקציות עצמן. התכנית השאפתנית של מטא היא מהפך עבור החברה, שכן המנכ"ל, מארק צוקרברג, התעקש כי שירותי הליבה של מטא צריכים להישאר בחינם. 

לא ברור אם הרגולטורים באירלנד ובבריסל יראו את התכנית החדשה של מטא ככזו שתואמת לחוקי האיחוד האירופי, או שהם יתעקשו שמטא תוציא גרסאות זולות יותר או אפילו חינמיות, עם מודעות שאינן מותאמות אישית, על סמך הפעילות הדיגיטלית של המשתמש. סוגיה נוספת עבור הרגולטורים היא כי מטא תהפוך את השירות ללא פרסומות ליקר מדי עבור רוב האנשים.