מיזם שפותח על ידי תלמידי תיכון מקריית גת זכה בפרס במסגרת תחרות עולמית של אינטל בשם AI Global Impact, אשר נערכת בבתי ספר נבחרים ברחבי הארץ והעולם, בשיתוף עם משרד החינוך, רשויות חיפה, ירושלים וקריית גת וכן מכון דוידסון.

המטרה היא להפגיש אנשי טכנולוגיה מהדור הבא ומפתחי עתיד עם קובעי מדיניות ומנהיגים אקדמיים, שפועלים לפתור בעיות בעולם האמיתי באמצעות בינה מלאכותית. הפרויקט של התלמידים סתיו סולומון, אלירן בן משה, רועי קליינר ואביחי טריגר, הלומדים בתיכון אורט רוגוזין על שם זאב בוים, זכה לשם WasteWise - ומטרתו להקל את פעולת המִחזור.

מבדיקה שערכו התלמידים, עלה כי המחזור עדיין אינו בראש סדר העדיפויות עבור אנשים רבים. רובם יעדיפו לזרוק הכל לפח האשפה הכללי או להשליך פסולת לפחי מחזור לא מותאמים. התלמידים הסיקו ממקורות מידע רבים כי הסיבות העיקריות להתנהגות זו הן חוסר ידע ובלבול.

אפליקציית הבינה המלאכותית של הצעירים מקריית גת מאפשרת למשתמש לצלם את החפץ שהוא צריך לזרוק לפח, ובעזרת מודל בינה מלאכותית המחקה רשת נוירונים, המערכת מזהה את התמונה ויודעת לקטלג אותו לאחת מקטגוריות המחזור - וכך להורות לאיזה פח יש השליך את הפסולת. 

האפליקציה היא האמצעי, אבל לא המטרה לדבריהם, שכן הם שואפים לספק לציבור פח זבל חכם שיוכל למיין בעצמו כל אשפה שניתן לו - תוך ביטול כל צורך באינטרקציה עם המשתמש. רויטל ביתן, מנהלת אחריות תאגידית באינטל, ציינה כי "בעולם משתנה תמידית, לימודי בינה מלאכותית הופכים להיות בסיס לכישורים וליצירתיות בעולם העתידי. אנחנו גאים בקבוצה הזוכה ובחשיבה היצירתית שבאה לידי ביטוי בפרויקט שיכלול המחזור".