קרן JVP, פיליפס ישראל, Nvidia, IBM, Road2, מרגלית סטארטאפ סיטי חיפה, רשות החדשנות, המרכז הרפואי רמב"ם, קופת חולים כללית ושותפים נוספים חברו יחד להקמת STARTUP CITY HAIFA – The Digital Health Accelerator, מאיץ סטארט-אפים בתחום הבריאות הדיגיטלית.

מדובר בפלטפורמה ייחודית עבור סטארטאפים בתחום הרפואה הדיגיטלית, המבוססת על שיתוף פעולה בין חברות בינלאומיות, משקיעים, ארגוני בריאות, מוסדות אקדמיה ורפואה וגופי ייעוץ מובילים, יחד עם חברות בוגרות בתחום. 

התוכנית מתמקדת ביצירת ערך משמעותי לסטארטפים והאצת המעבר של החברות לשלב הבא, באמצעות עבודה אינטנסיבית עם מנטורים מובילים בתחומים הרלוונטיים, בניית תוכנית מותאמת אישית לכל חברה, הזדמנויות להשקעה, שיתופי פעולה עם גופים בינלאומיים, פיילוטים וקשרים נרחבים בתעשייה.

התוכנית פועלת במרגלית סטארטאפ סיטי חיפה – מרכז החדשנות לבריאות דיגיטאלית בעיר התחתית של חיפה המתמקד בבניית האקוסיסטם של חיפה בתחום תוך חיבור בין טכנולוגיה בעולם הבריאות הדיגיטלית עם מוסדות הבריאות ובתי החולים בעיר; גופי אקדמיה כמו הטכניון והאוניברסיטה; חברות בינלאומיות, גופי ממשלה, חברות פרטיות וציבוריות. 

אראל מרגלית, יו"ר ומייסד קרן JVP ומרגלית סטארטאפ: "מערכת הבריאות העולמית מחפשת את הטכנולוגיות  שיאפשרו רפואה נגישה ומתקדמת. האתגר הגדול של העולם יצר הזדמנות להייטק הישראלי להוביל את היוזמות הגדולות הבאות של העולם.  אנחנו עדים לצמיחה של סטארט-אפים ישראלים שפיתחו טכנולוגיות פורצות דרך המשנים את האופן שבו רפואה הופכת להיות נגישה לכולם, בכל מקום, ובכל זמן. מרגש לראות איך חיפה, העיר המעורבת, מבססת תשתית חשובה של אקוסיסטם בתחום הבריאות הדיגיטאלית".

ליאור בונפיס, נשיא פיליפס ישראל:  "אנחנו נרגשים להיות שותפים אסטרטגיים במחזור השני של המאיץ החיפאי. שתוף הפעולה של פיליפס ישראל עם  Startup City של מרגלית JVP מאפשר לנו להתמקד ולקדם חדשנות בבריאות דיגיטלית. כחברה שחזונה הוא לשפר את בריאותם ואת איכות חייהם של 2.5 מיליארד בני אדם בעולם מדי שנה עד שנת 2030 באמצעות חדשנות משמעותית, פיליפס רואה בחדשנות הישראלית בתחום הטכנולוגיה הרפואית ערך מוסף ומשמעותי במימוש החזון".

לקראת מהפכה בחווית הטיפול הרפואי? (צילום: מיכה בריקמן)
לקראת מהפכה בחווית הטיפול הרפואי? (צילום: מיכה בריקמן)

בין הסטארט-אפים המשתתפים בתוכנית: Predimed, פלטפורמה ייחודית המתאימה לילדים העוברים סריקות MRI ללא הרדמה מיותרת ע"י בחינת המאפיינים האישיים והעדפות המטופל. RespirAI - מוצר לביש, מבוסס בינה מלאכותית, המאפשר לחולים הסובלים ממחלות נשימה כרוניות לנהל את מחלתם מהבית. MICA AI Medical – טכנולוגייה חדשנית, מבוססת AI, "המנקה" תמונת ממוגרפיה סטנדרטית והופכת אותה לשווך ערך ל-CEM.  חברת Calodar שפיתחה מערכת העוקבת אחרי תזונת מאושפזים ומספקת אבחנות והתראות בזמן אמת על מצבי חוסר תזונה.  

חברות נוספות הן: IMMA Health, שפיתחה טכנולוגיה מבוססת AI, המספקת תמונה חדשנית למערכת אולטראסאונד טרנס ואגינלי. Reflect, שפיתחה מערכת (Reflect Orb) לשימוש ביתי המשפר את בריאות הנפש ומפחית מצבי סטרס וחרדה. SimHawk, מערכת רפואה מרחוק, מבוססת ענן ואינטליגציה מלאכותית המאפשרת יכולות למידה חישובית עם ניתוח מקרים אמיתיים ומעניקה לרופאים אבחון מדויק ואמין.ThermoMind, טכנולוגיה המציעה פתרונות תיעוד תרמי מתקדמים, המאפשרת לרופאים לקבל תיעוד מדויק באמצעותו לקבל החלטות מושכלות יותר בנוגע לטיפול בחולים.

יעקב דימנסקי, מנכ"ל Road2: "אנו גאים בחברות שנבחרו. לכולן פוטנציאל אדיר וטכנולוגיות פורצות דרך, בוודאי על רקע התקופה המאתגרת. האקסלרטור מהווה נדבך חשוב באקוסיסטם היזמי באזור חיפה והצפון, הצובר תאוצה. אני בטוח שנמשיך להנות מפירותיה של השותפות החזקה בין Road2 ומרגלית סטארטאפ סיטי חיפה לא רק ברמה האזורית, אלא אף במגרש הבינלאומי".

מייק רימון ודורון שטרן, שותפים בפירמת עורכי הדין מיתר:  "תחום הבריאות הדיגיטלית הוא נושא מוביל בעשייה שלנו, כחלק מתמיכתנו בקידום החדשנות הישראלית בכלל, ושל מערכת הבריאות בישראל בפרט. השותפות באקסלרטור לבריאות דיגיטלית מרגלית סטארט אפ סיטי חיפה, עולה בקנה אחד עם האג'נדה של הפירמה להעניק ליווי ליזמים והסטרטאפים המפתחים טכנולוגיות בתחום בריאות דיגיטלית, במטרה לחזק את מעמדה של ישראל כמובילה בתחום, ולהנגיש את מערכת הבריאות לכולנו".

גלי טימור, מנהלת מרגלית סטרטאפ סיטי חיפה: "אני גאה להוביל את פעילות האקסלרטור לבריאות דיגיטלית, חוד החנית של מרגלית סטרטאפ סיטי חיפה. החברות שנבחרו במחוזר הנוכחי מגלמות את יכולתה של ישראל וחיפה בפרט ליזום ולחדש את החדשנות הישראלית בתחום הבריאות. המיזמים שנבחרו יקדמו עתיד טוב עבור כולנו, תוך יצירת שיתופי פעולה בין לאומיים ורב מגזריים".