משרד התקשורת הודיע היום (שלישי) כי מתקיימת פעילות לתיאום שירות לווייני 'סטארלינק' בישראל, וכי ישנו קידום של רכישת מכשירים לוויינים, לטובת שימוש הרבש"צים וראשי ישובים ביישובי קו העימות. למעריב נודע כי הפעילות הזו אינה חדשה, ומתקיימת מזה כחודשיים לפחות. במשרד התקשורת אישרו, בתגובה לשאלת מעריב בחודש אוגוסט, כי החל תהליך עבודה מול ספייס איקס בנושא זה, וכי יידרשו מספר חודשים לגיבוש עמדה בעניין. 

מבדיקה באתר החברה עולה כי מדינת ישראל צפויה להצטרך לשירות במהלך השנה הבאה, בדומה למדינות רבות באזור. מדובר במועד שהשתנה מספר פעמים, וייתכן מאוד כי תלוי - פרט לסוגיות פנימיות, כמו אישור של הממשלה ועניינים רגולטוריים שונים - גם במועד בו מדינות נוספות ירצו להצטרף לשירות, שכן ישראל היא מדינה קטנה וייתכן כי מבחינה מסחרית וכלכלית משתלם יותר לחברה להמתין למדינות נוספות.

שיגור ה-Starlink, ארכיון. צילום: מתוך הטוויטר של SpaceX

כאמור, שירות לוויני ה-Starlink של חברת SpaceX הנמצאת בבעלות המיליארד אילון מאסק, מכסה אזורים רבים ברחבי העולם, ומאפשר נגישות לאינטרנט מהיר גם באזורים בהם התשתיות מורכבות. במהלך שלוש השנים האחרונות, הם נפרסו מעל עשרות מדינות, כאשר אחד הרגעים המשמעותיים בפריסתם היה פריסתם מעל אוקראינה, לאחר שתשתיות התקשורת בה נפגעו ונהרסו בשל המלחמה. 

החברה ממשיכה לשגר מעת לעת לויינים נוספים, כאשר במקביל מדינות ממשיכות להצטרף לרשימת ההמתנה, כדי שיוכלו בעתיד לקבל פריסה של הלוויינים מעל שטחן.