המיליארדר אילון מאסק עורר היום (שבת) סערה נוספת כאשר בתוך כשעתיים הספיק לפרסם ציוץ פרו איראני (ולמעשה - אנטי אמריקאי) וגם להודיע כי יספק אינטרנט באמצעות לווייני סטארלינק ל"ארגוני סיוע מוכרים בעזה".

פגישת היח"צ של נתניהו עם מאסק הבטיחה הרבה - אך קיימה מעט | שמואל רוזנר
"היה כאן נס גדול": כבאי חשף את ממדי ההרס בבניין שספג פגיעה ישירה בתל אביב

התזמון של הפרסומים הללו, ימים רגישים ומתוחים במיוחד באזורנו, מעלה שאלות רבות - בהן העובדה כי הוא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בחודש שעבר. בנוסף, מאסק הוא גם הבעלים של חברת החלל ספייס איקס, בעלת חוזה מיליארדים עם סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) וחיל החלל האמריקאי.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בנימין נתניהו, שרה נתניהו, אילון מאסק (צילום: אבי אוחיון / לע''מ)
בנימין נתניהו, שרה נתניהו, אילון מאסק (צילום: אבי אוחיון / לע''מ)

הפרסום בנושא איראן כולל את הכיתוב "הו האיראניה" (על משקל המילה - אירוניה), ואיור בו איראן נראית כשהיא מוקפת בבסיסי צבא ארה"ב, ועליו הכיתוב - "תראו איך הם מציבים את המדינה שלהם קרוב לבסיסי הצבא שלנו". כך למעשה, הוא רומז כי איראן היא קורבן למהלכים הצבאיים של הצבא האמריקאי במזרח התיכון.

הפרסום מעורר הסערה השני, כתב מאסק בתגובה לפוסט של חברת הקונגרס האמריקאי אלכסנדריה אוקסיו קורטז, בו כתבה: "עצירת הגישה לקישוריות עבור 2.2 מיליון איש אינה מתקבלת על הדעת. עיתונאים, צוותים רפואיים, מאמצים הומניטריים וחפים מפשע נמצאים בסכנה". מאסק השיב בפרסום משלו בו הכריז כי יספק אינטרנט באמצעות לווייני סטארלינק ל"ארגוני סיוע מוכרים בעזה".

חשוב להדגיש כי לסטארלינק ישנם לוויינים רבים באזורנו, ומוקדם יותר החודש, משרד התקשורת הודיע כי מתקיימת פעילות לתיאום השירות בישראל, וכי ישנו קידום של רכישת מכשירים לוויינים, לטובת שימוש הרבש"צים וראשי ישובים ביישובי קו העימות. ל"מעריב" נודע כי הפעילות הזו אינה חדשה - המגעים והפעילות מתקיימים מזה כחודשיים לפחות, כאשר המלחמה היא הסיבה להאצת התהליכים. במשרד התקשורת אישרו, בתגובה לשאלת מעריב בחודש אוגוסט, כי החל תהליך עבודה מול ספייס איקס בנושא זה, וכי יידרשו מספר חודשים לגיבוש עמדה בעניין.