שעון החורף של שנת 2023 ייכנס לתוקפו בסוף החודש, ב-29 באוקטובר, בלילה שבין שבת לראשון. בשעה 2:00 לפנות בוקר נידרש להזיז את המחוגים בשעונים שעה אחת אחורה, דבר שיגרום לנו להרוויח שעת שינה, אך יוביל לכך שנפסיד שעת אור. שעון החורף יסתיים ב-29 במרץ 2024, בלילה שבין יום חמישי לשישי - אז ייכנס לתוקפו שוב שעון הקיץ.

רבים מבעלי בסמארטפונים אומנם נהנים מעדכון אוטומטי של השעון בטלפון הנייד בהתאם לאזור הזמן שלנו, אך מי שלא בטוח ב-100% שהעדכון לשעון קיץ ייכנס אצלו בנייד, יכול לעדכן את השעה ידנית בהגדרות מכשיר הטלפון.

לא לוקחים סיכון

בחרתם לא לקחת סיכון ולעדכן ידנית את שעון החורף? כך תעשו זאת:
 
אנדרואיד

היכנסו לתפריט ההגדרות (Settings) וחפשו את אפשרות "תאריך ושעה" (Date and Time). היכנסו אליה ובטלו את אפשרות "תאריך ושעה אוטומטיים" (Automatic Date and Time). בחרו את אזור הזמן הנכון ואז את השעה הרצויה.

שעון חורף (צילום: צילום מסך)
שעון חורף (צילום: צילום מסך)

מאחר ויש לא מעט סוגים שונים של מערכת ההפעלה אנדרואיד ואינספור גרסאות, התפריטים עלולים להיות שונים מעט אחד מהשני. אם אתם לא מוצאים את אפשרות עדכון התאריך והשעה, הוא כנראה מסתתר בתוך אפשרות אחר. חפשו את "אפשרויות נוספות" בתפריט וכנראה תמצאו את מה שאתם מחפשים שם.

שעון חורף (צילום: צילום מסך)
שעון חורף (צילום: צילום מסך)

אייפון

כדי לעדכן שעה ידנית במערכת ההפעלה iOS, היכנסו לתפריט ההגדרות (Settings) ובחרו באפשרות "כללי" (General). מבין האפשרויות המוצגות לחצו על "תאריך ושעה" (Date & Time) וכבו את המתג של "כיוון אוטומטי" (Set Automatically). בחרו באזור הזמן הנכון וכוונו ידנית את השעה הרצויה.

העברת הזמן לשעון חורף ולשעון קיץ, מתבצעת בישראל לפי הגרסה האחרונה של חוק קביעת הזמן משנת 2013 .לפי חוק קביעת הזמן, כמדי שנה, ביום ראשון האחרון של חודש אוקטובר, מזיזים את השעון בישראל שעה אחת אחורה (מהשעה 02:00 לשעה 01:00). זמן זה נקרא "שעון חורף", אחד משני הזמנים בהם נהוג להשתמש בישראל. שעון החורף מסתיים כמדי שנה ביום שישי האחרון של חודש מרץ בו מזיזים את השעון שעה קדימה, זמן זה נקרא "שעון קיץ".