הסכנה הגדולה על המערב וישראל מגיעה ממקום אחר: לרובוטים יש יתרונות עצומים על חיילים בשדה הקרב, הם מהירים וזריזים יותר, יכולים לפעול בכל שטח ומזג אוויר, אינם זקוקים למנוחה או שינה, והם מעולם לא מרגישים פחד, לחץ נפשי או חמלה. הם יכולים לזהות דפוסי התנהגות של האויב ולהגיב בהתאם במהירות עצומה שאדם פשוט לא מסוגל לה.

חוששים ממתקפות סייבר? כך תוכלו להתגונן בקלות | מומחה מסביר

לכן חיוני שצבאות המערב יהיו ערוכים לאיומים הטכנולוגיים העתידיים הללו, במיוחד כאשר יודעים שהיריבים והאנטגוניסטים שלנו - כמו רוסיה, סין ואיראן - כבר משקיעים היום משאבים רבים בתחום. פוטין אמר בעבר שמי שיהיה מוביל בבינה מלאכותית ישלוט למעשה בעולם.

העלויות של טכנולוגיות מתקדמות אלה הן עצומות; חיל האוויר האמריקאי לדוגמה אומר שנדרש צוות תחזוקה של לא פחות מ-168 איש כדי להפעיל ולתחזק כטב"ם אחד.

על פי דיווח של הטלגרף הבריטי, ברור שמשטרים טוטליטריים ואכזריים כמו סין, רוסיה ואיראן לא יהססו כלל לנצל את הבינה המלאכותית והרובוטיקה לצרכים צבאיים תוקפניים וללוחמה ללא הגבלות מוסריות כלשהן.

לכן על המערב והעולם החופשי להשקיע משאבים רבים כדי להישאר לפחות צעד אחד מלפני היריבים, ולתת לדמוקרטיות יתרון טכנולוגי על פני המשטרים הטוטליטריים. זה ידרוש גישה דו-מפלגתית והשקעה ממשלתית נרחבת במחקר ופיתוח.

אם המערב לא יישאר מוביל טכנולוגי, לא תהיה לו ברירה בהתמודדות מול כוחות עוינים. עלינו להבטיח שהרובוטים והטכנולוגיה שלנו יהיו מתקדמים יותר כדי לשמור על ביטחון ודמוקרטיה בעולם.