לקראת מהפכה בשוק הסמארטפונים? חברת Humane חשפה ביום חמישי גאדג'ט ראשון ומסתורי במיוחד בשם AI Pin. מדובר בסיכה חכמה שמתחברת לדש הבגד, ללא כל מסך  - אבל עם חיבור למודלי AI שונים. כאמור, הסיכה עצמה מרובעת, וניתן לענוד אותה באמצעות מגנט - שהוא גם סוללה בשם Battery Booster. המשמעות היא, שבמידה ונגמרת הסוללה, ניתן להחליף אותה תוך כמה שניות, והיא תפעיל את הסוללה הפנימית הקטנה שבסיכה. הלקוחות שירכשו את המכשיר יקבלו שתי סוללות.

המכשיר מצויד במעבד Snapdragon, מצלמת RGB אולטרה-רחבה, חיישני עומק וגם רמקול מובנה מיוחד. לטענת החברה, הרמקול אמור ליצור למשתמש מעין בועת סאונד, שרק הוא ישמע לכאורה, ובמקביל ניתן להשמיע באמצעותו גם סאונד חזק יותר. ב-Humane טענו עוד כי הסיכה אינה מקליטה או מצלמת כל הזמן - אלא רק בכפוף למחוות של המתשמש, שראשיתן במגע בסיכה. לאחר מכן, ניתן לשלוט בה באמצעות קול ומגע, באמצעות קרן הלייזר - חלק מהסיכה - אשר יכול להקרין תכנים על כף היד שלכם.

בכל פעם שהמכשיר מקליט או מצלם - יופיע אור קטן בשם Trust Light, שמטרתו לסמן לסביבה שאתם מצלמים או מקליטים. בחברה ציינו כי הנורה "אפויה" לתוכנת הסיכה ושאר רכיביה, ובמידה ומישהו ינסה לנתק אותה - הסיכה תפסיק לעבוד, עד שטכנאי של החברה יתקן אותה.

סביר להניח שברגע הזה אתם תוהים - איך ניתן לדעת שמתקבלת למשל הודעה? במצב כזה, בו הסיכה רוצה להסב את תשומת ליבכם, תהבהב נורה קטנה במטרה לסמן זאת. ב-Humane  טוענים כי הם משתמשים ב"חווית בינה מלאכותית" ולא ב"אפליקציות" - כך שאין צורך לחפש את השירות או האפליקציה בה אתם מעוניינים, וכל הדברים הללו ממתינים בענן במודלי ה-AI השונים. החברה הציגה מספר לוגואים של חברות ושירותים בהן גוגל, מיקרוסופט ו-OpenAI, מבלי לפרט עוד.

החברה הדגימה במהלך ההכרזה כיצד ניתן לבקש שיר מסוים (דרך מינוי Tidal) ובהמשך - שמים את היד מול הסיכה, שמקרינה את הנגן על כף היד של המשתמש, שיכול בתגובה להזיז את פרק כף היד כדי לנווט תפקיד. בין היתר, כדי לחזור לעמוד הבית ניתן לסגור ולפתוח את כף היד, ובאמצעות הצמדה של האגודה והאצבע - ניתן לדפדף בין אפשרויות.

בהדגמה נוספת, המשתמש ביקש לכתוב הודעה לחבר ובהמשך פנה לסיכה וביקש ממנה לנסח מחדש את ההודעה, ולהפוך אותה לקצת יותר נרגשת. בנוסף, ניתן לבקש ממנה "Catch Me Up", כדי שתסכם את הפריטים החשובים ביותר בהודעות שהתקבלו, והיא יכולה גם למצוא פרטים מסוימים. היבט נוסף של השימוש ב-AI, כולל את היכולת לשוחח פרונטלית עם אנשים זרים, כאשר הסיכה תתרגם בעצמה לשני הצדדים את הנאמר.

בהמשך, כחלק מההדגמות המשתמש הציג בפני הסיכה מאכל מסוים, ושאל - כמה חלבון הוא כולל, ובהמשך ניתן לשאול - כמה חלבון המשתמש אכל, והיא תסכם את הנתונים. אפשרות נוספת היא להציג בפני הסיכה מוצר בחנות פיזית, לשאול אותה על המחיר - וגם לבקש ממנה לקנות אותו עבורכם באינטרנט. הגישה למידע, לתמונות לסרטונים ולהגדרות מתבצעת באמצעות האב בשם Humane Center, ובו מתקינים ומגדירים את הסיכה. הרעיון שעומד מאחורי המוצר החדשני הוא להוביל למצב בו המשתמשים אינם צריכים להתעסק עם מסכים ומשתמשים - אלא רק בהתקנה, וכאשר רוצים לעבוד על חומרים.

ה-AI Pin תגיע בצבע שחור, לבן ואפור, ותעלה 699 דולר, כאשר המכירה המוקדמת תחל ב-16 בנובמבר. החברה מציעה גם כמה אביזרים כמו קליפסים, מגנטים דקים יותר, קייסים בצבעים שונים וקייס טעינה עם USB-C. במקביל, יהיה צריך לשלב דמי מינוי חודשיים בסך 24 דולרים. נכון לעכשיו, היא צפויה להתחבר לרשת הסלולרית של T-Mobile תחת מיתוג של החברה, כך שעדיין לא ברור האם תוכל לפעול מחוץ לארצות הברית.