מפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", נרשמה עלייה של למעלה מ-20 אחוזים במתקפות הסייבר בישראל, זאת ביחד לתקופה שקדמה לתחילת המלחמה, כך עולה מנתוני חברת הסייבר צ'ק פוינט. בנוסף, נרשמה עלייה של 52 אחוזים במתקפות על הסקטור הממשלתי וגופי ביטחון, עלייה של 16 אחוזים במקרי תקיפות כופרה על ארגונים ישראליים ושבעה אחוזים בסך המתקפות על IoT - מכשירים דוגמת מצלמות אבטחה ומערכות בית חכם. במקביל, נרשמה עלייה של ארבעה אחוזים בתקיפות על טלפונים ניידים. השינויים הללו בולטים במיוחד נוכח ירידה שנרשמה בממוצע העולמי בנוגע למדדים הללו בתקופה הזו, הדגישו.

פייסבוק וטלגרם בצמרת: זינוק בשימוש הישראלים ברשתות החברתיות במלחמה
לקראת מהפכה בשוק הסמארטפונים? הגאדג'ט המסתורי החדש

גיל מסינג, ראש מטה בחברה ציין בשיחה עם 'מעריב' כי הם מבצעים ניטור של למעלה ממאה קבוצות האקרים שפעילות בארץ - בהן לפחות עשר הפועלות מטעם המשטר האיראני, ומבצעות תקיפות משמעותיות בישראל. "התקיפות הללו מסוגלות להוביל להשבתת ארגונים, כאשר ההאקרים מתמקדים ביצירת נזק אמיתי ומכוונים לגופים ישראלים מתחומים שונים - בהם בעיקר חברות תקשורת, אקדמיה ושרשרת אספקה", הדגיש, "זה הזמן של כל הארגונים לנצל באופן מקסימלי את יכולות ההגנה שלהם, ולא לחסוך בהן - מי שלא עשו זאת כבר נפגעו".

"אנשים מבינים בצורה הרבה יותר טובה עד כמה תחום הסייבר הפך משמעותי במלחמה הזו, ונערכים לכך בצורה טובה בהרבה - כך שהמערכות החשובות במדינה מצליחות להחזיק מעמד. עם זאת, הכל יכול לקרות, למרות ההיערכות הרבה", הוסיף, "אין ספק אבל שכולם נמצאים על הכוונת, והאיראנים תוקפים ללא הצלחה תשתיות חיוניות, גופים ממשלתיים ושירותים שונים - החל מבקרי מים ועד משרדי ממשלה ובתי חולים, להם מאגרי מידע רבים. אני מאמין שאם רמת המודעות לא תרד, ולא יהיו טעויות קריטיות - יהיה בסדר, כי אנחנו יותר חזקים מהם".