רשת הום סנטר הודיעה היום (חמישי) כי אתר הרשת נפגע במתקפת סייבר - טרור. בעת ניסיון הכניסה לאתר מופיעה אזהרה לפיה החיבור אינו פרטי וייתכן שהתוקפים מנסים לגנוב את הפרטים מהאתר. עדיין לא ברור מי עומדים מאחורי המתקפה, והאם התוקפים השיגו פרטים ומידע אישי של משתמשים. 

המקרה המדובר מצטרף למספר רב של מתקפות סייבר שנרשמו מתחילת המלחמה, כאשר חלקן קשור למבצע #OpIsrael, במסגרתו קבוצות אקטיביסטים תוקפים את המדינה. 

מוקדם יותר היום, קבוצת האקרים בשם SiegedSec טענה כי פרצה למערכות בחברת התעופה ישראייר, לצד חברות נוספות. בפרסום שכתבו בערוץ הטלגרם שלהם כתבו ההאקרים כי השיגו גישה "למאות מסמכים הקשורים לחברה", בהם כאלו המכילים מידע על "חקירות פנימיות, דוחות, תוכנות ואישורים המאפשרים גישה לתוכן נוסף".

הקבוצה החלה התחילה את הפעילות הכללית שלה בסמוך לפלישה הרוסית לאוקראינה, ובאזורנו הם עלו על  הראדר לראשונה בסביבות ה-7 באוקטובר, ומרבית פעילותה מאז כוונה בעיקר נגד ארצות הברית ונאט"ו, דבר המחזק את התחושה כי מדובר בקבוצה רוסית. על פי ההערכות, מדובר בקבוצת אקטיביסטים אשר חברה למען פגיעה במטרות משמעותיות בישראל, כאשר הקשר בין חברות רוסיות לחברות אנטי ישראליות/פרו פלסטיניות בולט מאד מאז תחילת המלחמה.

במרבית התקיפות שיוחסו עד כה ל-SiegedSec, מדובר היה בתקיפה שכוונה למאגרי מידע. בהמשך, המסמכים הודלפו - כאשר בחלק מהמקרים מדובר היה במסמכים אמינים יותר וחלקם - פחות. בשבוע שעבר הם אף טענו כי פרצו לחברת סלקום, והציגו מסמכים שלטענתם נלקחו מהחברה. 

מחברת ישראייר נמסר בתגובה: "זיהינו הבוקר כניסה למערכת הנהלים החיצונית של ישראייר. מערכת הנהלים יושבת על שרתי אמזון בענן. המערכת חשופה למספר רב של משתמשים בארץ ובחו"ל. אנו בשלבי בדיקה האם הפריצה בוצעה למערכת הזאת בלבד או למערכות נוספות
בשלב זה לא איתרנו כניסה למערכות נוספות".