סערת הציוץ האנטישמי בעיצומה: אילון מאסק הודיע היום (שבת) כי בכוונתו לתבוע את חברת Media Matters for America שהפיצה תחקיר כנגדו, לפיו X ממקמת את המודעות הפרסומיות שלה לצד תוכן אנטישמי המקדם את אדולף היטלר ואת המפלגה הנאצית. 

דרמה בעולם הבינה המלאכותית: מנכ"ל חברת OpenAI מודח למרות ההצלחה המסחררת

"בית המשפט של שבריר שנייה נפתח ביום שני, X תגיש תביעה תרמו-גרעינית נגד Media Matters וכל אלה ששיתפו פעולה במתקפת ההונאה הזו על החברה שלנו", צייץ ברשת שבבעלותו.

כזכור, חברת Media Matters פתחה בתחקיר כנגד הבעלים של טוויטר לשעבר, לאחר שהביע תמיכה בציוץ אנטישמי שטען כי "היהודים מעוררים שנאה כלפי המערב הלבן". על כך הגיב מאסק בקיצור: "אמרת אמת לאמיתה". בתחקיר חשפה כי פרסומי חברות ענק כדוגמת אפל הופיעו לצד תכנים אנטישמיים ובעלי אופי גזעני בפלטפורמה של אילון מאסק. 

אילון מאסק ובני הזוג נתניהו  (צילום: אבי אוחיון)
אילון מאסק ובני הזוג נתניהו (צילום: אבי אוחיון)

מתוך כך, חברות ענק השהו את פרסומותיהן ברשת X, כשהאחרונות שבהן הן ענקיות הבידור "ורנר" ו"פארמונט". על פי הדיווחים גם "אפל" ו"דיסני" הפסיקו גם הן כל פרסום ב-X, וכן אולפן הסרטים Lionsgate אישר שהפרסומות בפלטפורמה הושעו. ענקית המחשבים IBM עצרה אף היא את הפרסום שלה, ולפי הניו יורק טיימס, החברה תכננה לפרסם ב-X בהיקף של מיליון דולר ברבעון זה.

בחברה ציינו בהודעה שנמסרה לתקשורת האמריקאית: "אנחנו נוהגים במדיניות של אפס סובלנות כלפי שיח שנאה ואפליה, הקפאנו באופן מיידי את כל הפרסום ב-X עד שנחקור את המצב הבלתי מתקבל על הדעת הזה".

בתגובה לפרסום השהיית הפרסומות של חברות הענק, צייץ אתמול מאסק בחשבונו: "דה-קולוניזציה, מהנהר לים ולשון הרע דומים מרמזים בהכרח על רצח עם. קריאות ברורות לאלימות קיצונית נוגדות את תנאי השירות שלנו ויגרמו להשעיה".