מספר שעות לאחר פרסום ההודעה על הדחת המנכ"ל אלטמן מתפקידו, נשיא חברת OpenAI ואחד ממייסדיה, גרג ברוקמן, הודיע היום (שבת) כי הוא מתפטר לאלתר מהחברה, וחשף - לצד אלטמן - פרטים חדשים על רצף האירועים הדרמטי.

לאחר פרסום התחקיר האנטישמי כנגדו: אילון מאסק מאיים בתביעה

"סם ואני מזועזעים ועצובים בשל המהלך של דירקטוריון החברה. נתחיל בלהודות לכל האנשים המדהימים שעבדנו איתם לאורך השנים ב-OpenAI, ללקוחות, למשקיעים ולכל אלה שפנו אליהם. גם אנחנו מנסים להבין מה קרה", כתב.

בהמשך, הוא פירט את לוח הזמנים המדויק. לדבריו, אלטמן קיבל בחמישי בלילה הודעה מאיליה סוצקבר - אחד ממייסדי החברה, המדען הראשי שלה וחבר בדירקטוריון שידיח אותו. בהודעה נכתב כי הוא ירצה לשוחח איתו ב-12 בצהריים (שעון החוף המערבי - ארה"ב) ביום שישי. אלטמן עלה לשיחת גוגל מיטס בה נכחו כל חברי הדירקטוריון - מלבד ברוקמן, ובה נאמר לאלטמן כי הוא מפוטר, וכי ההודעה על כך תצא ממש בקרוב.

בהמשך הציוץ נכתב: "ב-12:19 גרג קיבל הזמנה מאיליה לשיחה זריזה וארבע דקות לאחר מכן איליה שלח לו לינק לגוגל מיט. לגרג נאמר שהוא מודח מהדירקטוריון, אבל הוא עדיין הכרחי עבור החברה - לכן יישאר בתפקיד הנשיא, וכי סאם פוטר. סביב אותה השעה OpenAI פרסמה הודעה בבלוג החברה על הדחת אלטמן". הציוצים מנוסחים בצורה מוזרה, בה ברוקמן מתייחס לעצמו בגוף שלישי, ונראה כי למרות שהם ככל הנראה נוסחו על ידי שניהם - הטקסט כלל לא עבר הגהה או עריכה בסיסית.

בינה מלאכותית	 (צילום: FREEPIK)
בינה מלאכותית (צילום: FREEPIK)

לטענתו, צוותי ההנהלה בחברה גילו על הפיטורים רגעים ספורים אחרי שפורסמה ההודעה, זאת מלבד המנכ"לית הזמנית, מירה מוראטי, שגילתה על כך לילה לפני. בסיום הציוץ נכתב: "התמיכה האדירה הייתה ממש נחמדה, תודה. אל תבזבזו את זמנכם בדאגה, אנחנו נהיה בסדר. דברים גדולים בדרך". למרות הציוץ המפורט - הנסיבות לפיטורי אלטמן עדיין לא ברורות.

כשעה לאחר פרסום ההודעה על הדחתו, אלטמן כתב בחשבון ה-X שלו: "נהניתי מתקופתי ב-OpenAI, שהיתה משמעותית להתפתחות שלי ובתקווה - עבור העולם כולו. יותר מכל, אהבתי לעבוד עם אנשים מוכשרים כל כך". את הציוץ הוא סיים הבטחה כי בעתיד "יהיה לו מה לומר בנוגע להמשך", מבלי לפרט מתי זה יקרה או להתייחס לטענות הדירקטוריון.

הבוקר הוא פרסם ציוץ נוסף בו נכתב: "אוהב את כולכם. היום היה מוזר - קצת כמו לקרוא את ההספד שלך בזמן שאתה בחיים. הכמות האדירה של התמיכה הייתה מדהימה. מסקנה אחת (מהיום): תאמרו לחברים שלכם כמה אתם חושבים שהם מדהימים". בהמשך אלטמן העלה פוסט מסתורי נוסף ובו כתב כי אם יתחיל - הדירקטוריון "ינשל אותו מכל האחזקות שלו".