קבוצת האקרים פרו פלסטינית בשם Cyber Toufan Operations, ביצעה בימים האחרונים מספר תקיפות סייבר אשר פגעו באתרי האינטרנט של לפחות שלוש חנויות ישראליות. בהמשך, לצד המתקפות - הם שיגרו עקיצות ואיומים כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר כתבו בערוץ הטלגרם שלהם: "האם נתניהו צריך לחשוב מחדש על האסטרטגיה שלו? אנחנו מקווה שהדיבורים האלה על הפסקת אש לא הולכים לשום מקום, כי עוד לא הוצאנו את "הדג הגדול". אתה יודע.. אלה שיגרמו למחירי המניות לצנוח. יש לנו כמה הדלפות מהנות בתור בימים הקרובים". 

סוכלה מתקפת סייבר על אתרים ישראלים | כך תוכלו להתגונן
"אתם תהיו הגופה הבאה?": ההודעה שהבהילה את אזרחי ישראל

לצד הדברים הללו, הם טענו לתקיפה של אתר האינטרנט של חברת "שפע אונליין", שבין היתר הפעילה בתקופת הקורונה את שירותי המשלוחים של רשת איקאה. "נראה שהאתר שלהם עבר בימים האחרונים 'תחזוקה שנתית'. תוהים האם זה קשור לכמה מתקפות סייבר שהתרחשו בשבוע שעבר, שאולי הרסו לחלוטין את המערכות שלהם (וגם את הגיבויים שלהם)", נכתב.

לאירוע זה קדמו שני אירועים נוספים - כאשר המקרה הראשון התרחש ביום חמישי. אז אתר האינטרנט של רשת הום סנטר נפגע במתקפת סייבר - טרור. בעת ניסיון הכניסה לאתר מופיעה אזהרה לפיה החיבור אינו פרטי וייתכן שהתוקפים מנסים לגנוב את הפרטים מהאתר. בנוסף, במהלך סוף השבוע דלף לרשת קובץ אשר כולל מידע שנלקח מתוך אתר האינטרנט של רשת חנויות ACE - אחת החברות שפועלות בחברת השרתים הזו. רוב המידע האישי שמופיע בקובץ בו מסתכם ככל הנראה בכתובות מייל של ישראלים שביצעו בעבר הזמנות באתר, כך שאין פרטים מזהים נוספים.

ברקע האירועים הללו, מערך הסייבר הלאומי הודיע על דיווח שהתקבל מחברת אחסון שרתים בשם Signature-IT, המספקת פתרונות לקניה מקוונת ושירותי אחסון לאתרים, על כך שהיא נפגעה ממתקפת סייבר על שרתי החברה. המתקפה משפיעה על כ-40 אתרים אינפורמטיביים שמאוחסנים בחברה זו, שעל פי מה שנמסר מהחברה, רובם מתחום הקניות המקוונות. כאמור, בין לקוחות חברה זו גם הרשתות שנפגעו בינתיים.

במערך הדגישו כי למרות שמספר משרדי ממשלה רכשו מחברה זו שירות לבניית אתר צד, שהמידע שמופיע בהם פומבי ונגיש לציבור - האתרים הראשיים זמינים לציבור. למעשה, האתר היחיד מביניהם שנפל ואינו זמין הוא ארכיון המדינה. בחברה הוסיפו כי בשרתיה לא מאוחסנים מספרי כרטיסי אשראי ובמערך הסייבר ציינו: "המערך ממשיך ללוות ולסייע לחברה וכן הוציא הנחיות ומזהי התקיפה לחברות דומות".