חברת OpenAI הודיעה היום (רביעי) כי המנכ"ל המודח סם אלטמן - יחזור לתפקידו בחברה, וכך גם גרג ברוקמן, אחד ממייסדי החברה שהתפטר במחאה על ההדחה. המשמעות היא, שהלחץ שהפעילו מרבית עובדי החברה, בעזרת חתימה על מכתב בו איימו להתפטר ולעבור לעבוד תחת אלטמן במיקרוסופט - אם חברי הדירקטוריון - עבד. במקביל לחזרת אלטמן, מרבית חברי הדירקטוריון החיצוניים, שהובילו את הדחת אלטמן יעזבו. 

אלטמן התייחס להכרזה וצייץ בחשבון ה-X שלו: "אני אוהב את OpenAI וכל מה הפעולות שביצעתי בימים האחרונים, היו במטרה לשמור על הצוות ועל המשימה שה ביחד. כשהחלטתי ביום ראשון על הצטרפותי למיקרוסופט, היה ברור שזו הדרך הטובה ביותר עבורי ועבור הצוות. כעת, אני מצפה לחזור לחברה עם הדירקטוריון החדש והתמיכה של סאטיה - ולחזק את שותפותנו עם מיקרוסופט". 

למרות שעדיין לא פורסם לאיזה תפקיד יחזור ברוקמן, הוא הספיק לפרסם סלפי ממשרדי החברה. בהמשך, הודה למנכ"ל מיקרוסופט ובכירי החברה על מה שהגדיר כ"תמיכתם בפרק זה":

סאטיה נאדה, מנכ"ל מיקרוסופט ומי שכבר לא יעסיק את אלטמן הגיב להודעה וכתב: "אנו מעודדים מהשינויים בהנהלת OpenAI ומאמינים שזהו צעד חיוני ראשון בדרך לחברה יציבה, מושכלת ויעילה יותר. סאם, גרג ואני שוחחנו והסכמנו שביחד עם צוות ההנהגה של OpenAI, יש להם תפקיד משמעותי בהבטחת מימוש ידעי החברה ופריחתה. אנחנו מצפים להמשיך ולבנות על השותפות החזקה בין החברות, תוך הבאת ערך הדור הבא של AI ללקוחות ולשותפים שלנו".