חברה ישראלית בשם פטרולית, יצרנית וספקית בינלאומית של מוצרי תוכנה לניהול ובקרת עובדי שטח, משימות ומתקנים, פיתחה מערכת מצילת חיים בשם "משל"ט מתנדבים", המאפשרת בין היתר לנהל יחידות מתנדבים וכוננות. האפליקציה נותנת מענה לשגרה ולחירום לכל גוף שמעסיק כיתת כוננות, תוך שהיא מותאמת לצרכים והמצב בישראל ולאור העובדה שמתחזקת ההבנה שיש להגן על אזרחים ברמה היישובית ולא רק הצבאית בהתאם להחלטות הממשלה והמשרד לביטחון לאומי.

לאחר סערת האנטישמיות: התרומה המפתיעה של אילון מאסק לישראל

מערכת ''משל''ט מתנדבים'' (צילום: פטרולית)
מערכת ''משל''ט מתנדבים'' (צילום: פטרולית)

האפליקציה של פטרולית מתאימה לכל טלפון אנדרואיד או אייפון ומאפשרת לארגון להקים רשימת מתנדבים, לנהל אותם ולעקוב אחרי משימות שגרה וחירום. היא מאפשרת לראות את מיקום המתנדבים על המפה בכל רגע נתון, וכוללת לחצן מצוקה המחובר למוקד מאויש שמשדר מיקום ותמונת וידאו מהשטח, הזנקה והקפצת כוחות מתנדבים בזמן אמת על ידי המוקד או ראשי הצוותים. בנוסף, היא מאפשרת גם ניהול ובקרת נשקים, נוהל סיוע מידי במצב מצוקה הכולל וידאו חי מהשטח, מוקד רואה ועוד.

מערכת ''משל''ט מתנדבים'' (צילום: פטרולית)
מערכת ''משל''ט מתנדבים'' (צילום: פטרולית)

חברת פטרולית עובדת בארץ ובחו"ל עם עשרות גופים וחברות ובעיקר בתחום הביטחון והבטיחות. החברה פועלת בעשרות רשויות ברחבי הארץ, גופי בטחון, סיור ושיטור עירוני, חברות אבטחה, לחצני מצוקה ועוד. בין הגופים שכבר רכשו ועובדים עם המערכת ניתן למנות את עיריית תל אביב-יפו, שתנהל כ- 1,500 מתנדבים המחולקים למשמר השכונה והפרוסים בכ-50 שכונות ברחבי העיר. המערכת פועלת בשיתוף אגף סל"ע - סיירת לביטחון ולשיטור עירוני של העירייה הפועל בעיר מסביב לשעון. בנוסף, המערכת נמצאת בימים אלו בבדיקה של משטרת ישראל למתן מענה לכל כיתות הכוננות שהמשטרה מקימה כיום ברחבי הארץ.