בצל העומס ההולך וגובר על מערכת בריאות הנפש בעקבות המלחמה והקושי להנגיש את הטיפול והמידע לעולים חדשים, הוקם לאחרונה המיזם "יחד ננצח" - על ידי שלושה הייטקיסטים יוצאי העדה האתיופית. מטרתם: לפתח יישומון שייתן מענה למבוגרים ולעולים חדשים בשפה האמהרית בתחום הטיפולי, וגם להנגיש את הנחיות פיקוד העורף.

הכל התחיל כשבמהלך השבוע הרביעי בלחימה זיהו בעמותת טק קריירה שאין מקום אחד שמרכז את הנושא לדוברי אמהרית הזקוקים למענה ראשוני. על רקע המחסור הזה התגייסו בהתנדבות שלושה מפתחים שעובדים ביחד בחברת הסטארטאפ טרדו, שהם גם בוגרי עמותת טק קריירה: ישראל מנגיסטו, מייסד ומנהל טכנולוגיות בטרדו, דסטאו מלסה ואושרי־אל צגאי.

השלושה החליטו להקים את האפליקציה, שבה ניתן לראות סרטונים של הנחיות פיקוד העורף באמהרית וגם לחבר בקליק אחד מטופל שזקוק לסיוע למטפל, לקבלת מענה ראשוני מגורם מקצועי בשפה האמהרית. כעת ניתן כבר להוריד את האפליקציה, שנקראת "יחד ננצח", בחנויות גוגל ואפל. בעקבות הפיתוח השלושה החליטו לסייע בהתנדבות ליוזמות אזרחיות שמעוניינות בפיתוח אפליקציה חינמית. המעוניינים מוזמנים לפנות לישראל מנגיסטו, בטלפון 054-5603636.

מלסה מספר: "זיהינו את האתגר, וגם הצלחנו למצוא פתרון לסוגיה, שפונה לקהילה שלנו, אך גם מתאים מאוד לעוד קהילות במגזרים אחרים שיצטרכו את זה בהמשך. ואולי זה יתרחב בהמשך איתנו, או בעבודה משותפת עם נציגי קהילות שונים. זאת הרגשה נהדרת לקחת חלק במיזם, ומאוד משמח שפיתוח שעבדנו עליו יכול לסייע להורים שלנו בפרט, ולקהילה בכלל".

צגאי מוסיף: "מבחינתי, לקחת את הידע המקצועי והניסיון שלנו לטובת עשייה לקהילה זה דבר מובן מאליו. עשייה כזו ממלאת בהרגשת נתינה לקהילה, קהילה שגם אני חלק ממנה".