מלחמת חרבות ברזל העצימה את הצורך לערנות ותגובתיות מהירה לצד ניהול צוותים וכוחות בשטח. תגובה מהירה מצילה חיים ולכן מוסדות ציבוריים וגם גופים פרטיים נערכים במלוא המשאבים, על מנת לתת לציבור מענה מהיר ואיכותי. אומניטלקום, חברת התקשורת המוכרת כמובילה בתחום שירותי התשתיות ומערכות טלפוניה לחברות המובילות במשק הישראלי, יצאה ביוזמה שמאפשרת לכל עסק, בין אם במגזר הפרטי, העסקי או הציבורי, לקבל את מערכת החירום המשוכללת שפיתחו בחברה, ללא עלות בזמן מלחמה.

מערכת "ON CALL" הינה מערכת ניהול חכמה להקפצת צוותי חירום בלחיצת כפתור בלבד. המערכת מאפשרת תגובה מהירה ואפקטיבית באמצעות תסריטי שיחה מוכנים ומוקלטים מראש בהתאמה לכל גוף וסיטואציה ושליטה על הצוותים בשטח. המערכת מסוגלת להעביר מסרים בקיבולת של אלפי ערוצים בדקה באמצעי תקשורת כמו: שיחה קולית, ווטסאפ, SMSומייל. היא ידידותית למשתמש וקלה להפעלה, כך שבתסריט של מצב חירום המערכת תופעל עד שכל הצוותים המוקפצים ישלחו דיווח סטטוס בזמן אמת מסוג: "אנחנו בדרך" / "מטופל" / "כבר מגיע/ה". המערכת מתממשקת לכלל מערכות הארגון לרבות מערכות CRM או ERP גם בבתי החולים זאת לצד שמירה על רמות אבטחה מחמירות. המערכת פועלת כיום במרבית בתי החולים בישראל, כאשר, ביה"ח איכילוב אשר הטמיע את המערכת מזה שנים רבות, מדווח על עליה בשימושה בעיקר מאז תחילת הלחימה. אירוע שהמחיש את נחיצות המערכת הוא אסון מירון שהוכרז כאר"ן. לאחר תחקיר האירוע, משרד הבריאות המליץ לכל בתי החולים להטמיע את המערכת ואכן ביה"ח 'זיו', שטיפל במרבית הפצועים באסון, ביצע התקשרות עם החברה, והטמיע אותה זמן קצר לאחר מכן.

מיידיות הדיווח הינה פונקציה חשובה ביותר, כיוון שניתן להקפיץ צוותי חירום באופן מיידי מכל מקום, מהמחשב, מטלפון נייד, ולאו דווקא מזירת האירוע. יתרה מכך, המערכת איננה תלויה בתשתיות מקומיות או ברשת האינטרנט, ומבטיחה שרידות ויתירות גם במצב של קריסת התשתיות. המערכת ידועה כיעילה במיוחד לסיוע באירועים בטחונים, אירוע רב נפגעים ואפילו פריצות סייבר. אחד מן הפיצ'רים במערכת, מאפשר הצגת נתונים בזמן אמת, באמצעות מסכי ניהול מתקדמים המספקים פידבק בזמן אמת מהשטח. 

בנוסף, המערכת מספקת מהירות הקפצה אידיאלית בהתאם לסוגי התרחישים של הלקוח וצורכי המערכת.

לדברי שי גבריאל, מנהל חטיבת המוסדיים באומניטלקום: "ניתן היה לראות את יעילות המערכת ביום שבת, ה-7 באוקטובר, היום הראשון למלחמת "חרבות ברזל", כאשר אזרחים רבים נפצעו והייתה מתקפת סייבר קשה במוקדים רבים. ביה"ח ברזילי, למשל, נאלץ להיערך בהתרעה של מספר דקות לקליטה של אלפי פצועים. שרידות המערכת נמדדת במצב של קריסת תשתיות מקומיות וארגוניות ללא תלות ברשת האינטרנט. בשבת ההיא, המערכת המשיכה לעבוד והקפיצה דקה אחר דקה את כל צוותי החירום, ובזכות היערכות של בה"ח ושימוש במערכת - חיים רבים ניצלו. בעקבות ההירתמות של אומניטלקום למאמץ הלאומי ומתן מערכת החירום ללא עלות שהשיקה, החברה מצליחה לספק מענה ארצי מיידי בזמן אמת בכל הנוגע לניהול מערכות חירום. כמו כן, אפקטיביות המערכת ניכרת גם בזכות תסריטים אשר מאפשרים לחלק צוותים, קבוצות או אנשים לתפקידים רלוונטיים למקרה. החל מתרחישים של כיתות כוננות או משמרי שכונות למיניהם, ועד למרפאות לילה כגון, ביקור רופא או בית חולים". עוד מוסיף גבריאל, כי בעתיד הקרוב החברה תשיק מאפליקציה אשר תספק חיוו למיקום המוקפצים על גבי מפה וחיווי התשובות בסנכרון עם כלל ערוצי התקשרות.