הסמארטפונים שלנו כוללים בתוכם ארנק סלולרי, בין אם זה דרך גוגל Wallet או אפל Pay, אבל אנחנו עדיין צריכים לסחוב ארנק פיזי עבור רישיון נהיגה, כרטיס קופת חולים (בחלק מהמקרים), תג עובד במשרד ועוד סוגים שונים של כרטיסים. בקיצור, עדיין לא הצלחנו להיפטר לגמרי מהכרטיסים הפיזיים שלנו, אבל אנחנו בדרך לשם.

חברת אביזרי הסלולר האמריקאית - vena מציעה כיסויים לסמארטפונים של סמסונג, אפל וגוגל, כאשר דגם ה-vCommute מציע פתרון אלגנטי המשלב מקום אחסון לכרטיסים פיזיים וגם מעמד שולחני. הוא לא בנוי כמו כיסוי ספר העוטף גם את המסך. אני בדקתי את ה vCommute על-גבי ה-Galaxy S23 Plus, כאשר הוא קיים לדגמים נוספים, כמו סדרת ה-Galaxy S24 החדשה, דגמי האייפון 14 וה-15 השונים וגם מכשירי הפיקסל השונים של גוגל.

vCommute - הגנה מפני נפילות
הכיסוי מעוצב במבנה מוקשח מפוליקרבונט דו-שכבתי (חומר קשיח ועמיד בפני שריטות) ו-TPU (חומר גמיש שמספק הגנה נגד זעזועים) וגם טכנולוגיה בשם CornerGuard שמגנה על הפינות של הסמארטפון (האזורים הכי פגיעים במכשיר במקרה של נפילה) אשר עומד בתקן מבחן הנפילה הצבאי - 810G-516.6, אשר אמור לעזור לו לשרוד 26 נפילות מגובה של 1.22 מטר.

הכיסוי נוח להחזקה ביד, כאשר ההגנה שלו על הכפתורים הפיזיים בצד הסמארטפון, עדיין מאפשרת לחיצה נוחה. הכיסוי עצמו לא קל והוא מוסיף משקל ועובי לסמארטפון הדק, אז כדאי לקחת את זה בחשבון. למרות העובי שלו, הכיסוי מאפשר לטעון את הסמארטפון במשטח טעינה אלחוטי (יש צורך לפתוח את החלק האחורי של הכיסוי) או להשתמש בתושבות מגנטיות ברכב (גב הכיסוי כולל מגנט).

הכיסוי של vena (צילום: צחי הופמן)
הכיסוי של vena (צילום: צחי הופמן)

vCommute - מקום לכרטיסים הפיזיים
גב הכיסוי מסתיר בתוכו מיקום לשלושה כרטיסים פיזיים. על-מנת להגיע אליהם, פשוט פותחים את החלק האחורי הבנוי כמו עטיפה של ספר. החלק הזה מתמגנט לגב הכיסוי והוא כולל מקום לאחסון הכרטיסים. בבדיקה שלי, הוא לא חסם את היכולת לשלם במגע (Tap to Pay) עם שירות Google Pay וגם לא התקשיתי להשתמש בכרטיס העובד הפיזי שלי בנגיעה בדלתות המשרד, מבלי שהייתי צריך להוציא אותו מהארנק.

פתרון אחר שמציע הכיסוי של vena, הוא מעמד לצפייה בסרטים מהסמארטפון. במקום לחפש מקום להניח עליו את הטלפון או להחזיק אותו ביד, בגב ה-vCommute נמצא הכיסוי המגן על הכרטיסים הפיזיים, כאשר הוא גם מתקפל ומתמגנט בצורה המאפשרת להציב אותו על השולחן במספר זוויות, מה שמאפשר לצפות בנטפליקס בקלות, שיושבים לאכול צהריים. מחיר: 110 עד 185 שקל (30 עד 50 דולר, בהתאם לדגם), דרך אתר החברה.

בשורה התחתונה, ה-vCommute הוא כיסוי שמאפשר להיפטר סופית מהארנק הפיזי וגם להשתמש בו בתור מעמד לסמארטפון. מדובר בכיסוי מוקשח שמספק הגנה לסמארטפון, אבל כתוצאה מכך, הוא הופך את הטלפון שלכם לכבד ועבה יותר.

OutCross - כיסוי מוקשח שמאבד צבע
עבור משתמשים שרוצים כיסוי מעט קל ודק יותר, vena מציעה את ה-OutCross (למגוון סמארטפונים של סמסונג וגוגל). זה אומנם לא כולל את הפתרון של הארנק והמעמד, אבל הוא מציע הגנה מפני נפילות וזעזועים, בדומה לדגם ה-vCommute. הוא גם כולל הגבהה באזור העדשות והמסך, לשמירה טובה יותר עליהם. מצד שני, הכיסוי שבדקתי על ה-Galaxy S23 Plus שהיה בצבע אפור-גרפיט החל לאבד מהצבע שלו באזורים שונים תוך שבועות בודדים. גם הכיסוי הזה, לא התקשה לאפשר תשלום עם Google Pay. מחיר: 55 עד 110 שקל (15 עד 30 דולר, בהתאם לדגם והמבצע), דרך אתר החברה.

לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews