עמותת SpaceIL ממשיכה בקידום משימת בראשית 2, שיגור החללית הישראלית השנייה לירח וכחלק מתוכנית העבודה, ביצעה ניסוי המדמה נחיתה על הירח. הניסוי נעשה באמצעות דגם חללית המדמה את המשקל ומרכז הכובד האמיתי בעת הנחיתה על הירח ומדמה נחיתה הכוללת נפילה חופשית מגובה של 5 מטר מעל פני משטח הנחיתה על הירח, תוך התייחסות לעובדה שכוח הכבידה על הירח מהווה כשישית מכוח הכבידה על כדור הארץ.

במסגרת הניסוי, החללית הופלה ממספר גבהים שונים תוך בדיקת תגובת רגלי הנחיתה ובחינת התנהגות מנגנון ספיגת האנרגיה בעת הפגיעה בקרקע. מערכת רגלי הנחיתה של הנחתות תפקדו כמתוכנן לספיגת עומסי הנחיתה בכל הגבהים והמתארים, תוך שמירה על שלמותן המיבנית. 

ניסוי המדמה את נחיתת ''בראשית 2'' (צילום: spaceIL)
ניסוי המדמה את נחיתת ''בראשית 2'' (צילום: spaceIL)

משימת בראשית 2 מתוכננת ליצור הישגים בינלאומיים ופורצי דרך בתחום החלל העמוק ובהם נחיתה כפולה על הירח במשימה אחת, באמצעות שתי נחתות אשר כל אחת מהם תנחת בצד אחר של הירח. בנוסף לשתי הנחתות, חללית האם מתוכננת לחוג סביב הירח במשימה ארוכת טווח של כ-5 שנים ותהווה פלטפורמה לפעילות חינוכית מדעית אינטרקטיבית בארץ ובעולם, באמצעות התחברות מרחוק. 

לדברי שמעון שריד, מנכ"ל עמותת SpaceIL: "הניסוי המוצלח שקיימנו, מהווה אבן דרך חשובה במסגרת הוכחת התכן ההנדסי של נחיתת של בראשית2 על הירח. במיוחד בימים אלה, בהם החברה הישראלית מתמודדת עם אתגרים מורכבים במיוחד, אנו ממשיכים לעשות הכל על מנת להמשיך להצעיד את מדינת ישראל קדימה ולפתח יכולות חדשות וגאווה לאומית בתחום החלל".