לאחר תקופה ארוכה של תלונות על מחירים מופקעים לעיתים ואי סדר בנסיעות במוניות מנמל התעופה בן גוריון, החל שלב ההרצה של השירות הטכנולוגי החדש והפעלת המוניות בנתב"ג, במסגרת המכרז בו זכתה חברת Gett. 

בסיס קבע לאלפי חיילים: מחנה צבאי עתיק נחשף במגידו
"גם צריכים עזרה": קבוצות התמיכה לסבים והסבתות ששכלו נכדים במלחמה

ברשות שדות התעופה מאמינים שאפליקציה וקיוסקים מתקדמים אמורים  להפוך את הזמנת הנסיעה במונית מנמל התעופה בן גוריון ליעילה ובטוחה ויעניקו לנוסעים ולתיירים הנכנסים לישראל  חווית שירות משופרת עם מחירים מפוקחים.

המכרז אותו הוציאה רש"ת נועד להסדיר את כל מערך המוניות בנתב"ג באמצעים טכנולוגיים ולתת מענה לתופעות, כמו עוקץ תיירים ונוסעים, נהגים לא מורשים ורכבים לא מורשים העלולים לסכן את הנוסעים. 

בחודשים האחרונים השקיעה Gett משאבים רבים בהיקף של מיליוני דולרים בפיתוח מערכות פיקוח טכנולוגיות מתקדמות. על פי ההסכם בין רש"ת ו-Gett, השירות יכנס לתוקף בתחילת מרץ, וכאמור, בימים אלה החלה החברה בשלב ההרצה. 

שירות מערך המוניות מנמל התעופה בן גוריון (צילום: סיוון פרג')
שירות מערך המוניות מנמל התעופה בן גוריון (צילום: סיוון פרג')

בין אם אפליקציית Gett מותקנת במכשיר הנייד ובין אם לא, הנוחתים בנתב"ג להירשם לשירות הזמנת ההסעה במונית במהירות ויעילות.  עם יציאתם מהמטוס, יוכלו הנוסעים לסרוק קוד QR של Gett, להוריד את האפליקציה ולקבל קוד. לאחר איסוף המזוודות הם יפגשו את הסדרן, וימסרו לנהג המונית את קוד הנסיעה ליעדם.  

נוסעים שיבחרו שלא להוריד את האפליקציה, יגשו לקיוסקים  הפזורים בשטח הנמל, ויזמינו מונית בהליך דומה.  דיילי שירות יסייעו לנוסעים עם מסכי טאבלט. בניסיון למנוע הצטברות תורים ולדאוג שבכל רגע נתון יהיה מענה הולם לביקושי המוניות,  רשות שדות התעופה  הקימה חדר בקרה ייעודי שמנטר את העומסים ומנהל את התנועה בהתאם. 

נציגי Gett יתפעלו את מתחם חדר הבקרה המצויד בכלים טכנולוגים מתקדמים לאורך כל שעות היממה ויבצעו ממנו של פעולות כמו פיקוח על תור המוניות וויסות המוניות. תנאי שהייתם של נהגי המוניות בנמל התעופה בן גוריון כוללים מתחם חדש למאות רכבי מוניות וטרקלין מנוחה מאובזר לנוחותם. במקום גם יפתח זיכיון של מזנון להנאת הנהגים הממתינים.

עם זאת, ישנם נהגי מוניות הטוענים שההסדר החדש אינו משתלם עבורם. "אם אני מגיע ללא נוסע לנתב"ג, איסוף נוסע מהשדה אינו משתלם", אמר ל"מעריב" נהג מונית ותיק. התאגדות נהגי המוניות בהסתדרות יצא נגד ההסדר החדש והודיע על בחינת מהלכים משפטיים נגד ההסכם.

לטענת ההתאגדות, על פי החוזה החדש שגט דורשת מהנהגים לחתום הם נאלצים להסכים  לחוזה דרקוני הכולל סעיפים כובלים ומקפחים בהתאגדות נהגי המוניות טוענים עוד, כי תופעה מאיימת נוספת על נהגי המוניות היא הקמת ועדת משמעת של גט שאמורה לבדוק תלונות של נוסעים נגד נהגים ולהענישם על ידי הטלת קנסות כספיים, התליית העבודה עם גט לתקופה קצובה וגם אפשרות להפסיק את עבודתו של נהג לצמיתות מהעבודה עימה. 

מארק און, מנכ"ל Gett ישראל: "הפעלת השירות הטכנולוגי לניהול והפעלת מערך המוניות בנתב"ג היא משימה בחשיבות עליונה עבור Gett. צוות החברה  עובד מסביב לשעון בתכנון וייצור חוויית שירות חדשה  לעוברים בנמל התעופה הלאומי, תוך שימוש בטכנולוגיות החדשניות ביותר. השירות שהחל לפעול במתכונת הרצה, צפוי להתייצב תוך כדי תנועה וישנה את חווית השירות של הנוסעים הבאים ויוצאים מישראל".