אנסאר אללה, בכיר בקבוצת המורדים מתימן, החות'ים, הפועלים רבות נגד ישראל, ארה"ב ובריטניה בים האדום, קיבל הלילה (בין רביעי לחמישי) את סממן הוי הכחול ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), לצד בכירים נוספים בארגוני טרור שונים. זאת, תמורת תשלום סמלי לבעל החברה, אילון מאסק.

מערכת חדשה תזהה פעילות חשודה ואיומים במרחב הימי - כך זה יעבוד
איסור היריון וקורס הישרדות בג'ונגל: חברות התעופה הנוקשות בעולם

על פי פרויקט השקיפות הטכנולוגית בארצות הברית, חשבון המנוהל על ידי אנסאר אללה שילם לכאורה עבור הסממן הכחול המבוקש. עם זאת, לאחר שהרשת נדהמה מהמהלך השנוי במחלוקת של מאסק, שהעניק לטרוריסט את הוי הכחול תמורת כספו, הסממן הפופולרי הוסר מחשבונו, לו למעלה מ-23,000 עוקבים. הפרויקט מצא כי החברה העניקה את סימני האימות לחשבונות הקשורים גם לחברי חיזבאללה. זאת, תמורת 8 דולרים לחודש.

החלטתו של מאסק לגבות תשלום עבור סימני האימות הכחולים הייתה אחד השינויים השנויים במחלוקת שעשה לאחר שרכש את טוויטר ב-2022, כאשר מבקרים אמרו שהמהלך יחמיר את בעיות הדיסאינפורמציה ויפתח את הפלטפורמה למתחזים. התג היה בעבר בחינם ונועד לציין שפלטפורמת המדיה החברתית אימתה את הזהות מאחורי החשבון.

אילון מאסק מודה: "הבעלות על טוויטר הייתה די כואבת" (רויטרס)

"ארה"ב מטילה סנקציות על יחידים, קבוצות ומדינות הנחשבות כאיום על הביטחון הלאומי. נראה ש-X של אילון מאסק מוכר שירות פרימיום לכמה מהם", כתב הפרויקט בדוח האחרון שלו על החברה. "חשבון המאומת בכחול, הנושא את שמו ותמונת הפרופיל של חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה, מציין גם שהוא אומת - שירות ש-X מציע למנויי פרימיום כדרך למנוע התחזות. X דורש משתמשים להגיש תעודה מזהה שהונפקה על ידי הממשלה וצילום סלפי כדי לקבל אימות בדרך זו, אם כי לא ברור אם נסראללה עשה זאת", הוסיפה.

מנהלת פרויקט השקיפות, קייטי פול, אמרה לניו יורק טיימס כי המהלך הינו סימן שמאסק "איבד שליטה על הפלטפורמה שלו".