ענקית המחשוב והטכנולוגיה HP מפרסמת את דו"ח איומי הסייבר של חטיבת HP Wolf Security, לרבעון האחרון של שנת 2023, החושף כי פושעי סייבר משתמשים בשיטות חדשניות לניתוח וייעול ההתקפות על משתמשים והדבקת נקודות קצה, כגון שימוש בכלי פרסום ברשת, להגברת היעילות של ניסיונות התקיפה ליצירת יותר "קליקים". בנוסף, הדו"ח מצא עלייה של 7% בהפצת תוכנות זדוניות באמצעות קבצי PDF, הכוללים את הקמפיינים של WikiLoader, Ursnif ו-DarkGate. 

קבצי PDF זדוניים המתחזים להודעות שגיאה של OneDrive, מפנים משתמשים לתוכן ממומן המועלה על פלטפורמת פרסום ברשת שמוביל לתוכנה הזדונית של DarkGate. על ידי שימוש בפלטפורמות פרסום, פושעי סייבר מסוגלים לנתח אילו פיתיונות מייצרים יותר קליקים שמדביקים את המשתמשים. יתר על כן, פושעי הסייבר משתמשים ב- CAPTCHA כדי למנוע מ- Sandbox (ארגז חול) לסרוק תוכנות זדוניות ולעצור התקפות על ידי קליקים של בני אדם בלבד.  התוכנה הזדונית מאפשרת לפושעי סייבר גישה לרשתות מהדלת האחורית, וחושף את הקורבנות לסיכונים של גניבת נתונים ותוכנות כופר.

בנוסף, Discord ו- TextBin משמשים לאחסון קבצים זדוניים: פושעי סייבר משתמשים באתרי אינטרנט לשיתוף קבצים וטקסט לגיטימיים להעברת קבצים זדוניים. באמצעות האתרים, שלעיתים קרובות מקבלים את אמונם של ארגונים, התוקפים מסוגלים להתחמק מסורקים נגד תוכנות זדוניות ולהישאר ללא זיהוי. 

אלכס הולנד, אנליסט בכיר של תוכנות זדוניות בצוות המחקר של HP Wolf Security: "פושעי סייבר הופכים מיומנים יותר בהבנה של איך משתמשים וארגונים עובדים. לדוגמה, העיצוב של שירותי ענן פופולריים נמצא תמיד בתהליך של ליטוש, כך שכאשר מופיעה הודעת שגיאה מזויפת, היא לא בהכרח תעורר אזעקה, גם אם משתמש לא ראה אותה בעבר. מכיוון ש-GenAI מייצר תוכן זדוני משכנע עוד יותר בעלות מועטה עד ללא עלות, ההבחנה בין אמיתי לזיוף הופכת קשה יותר." 

ד"ר איאן פראט, ראש תחום אבטחה עולמי למערכות אישיות ב-HP: "פושעי סייבר מיישמים את אותם הכלים שארגון עשוי להשתמש בהם כדי לנהל מסע פרסום שיווקי כדי לייעל את הפעולות של התוכנות הזדוניות שלהם, ולהגדיל את הסבירות שהמשתמש יקבל את הפיתיון. על מנת להגן מפני גורמי איומים בעלי משאבים איכותיים, ארגונים חייבים לפעול לפי עקרונות אפס אמון, לבודד ולהכיל פעילויות מסוכנות כמו פתיחת קבצים מצורפים לדוא"ל, לחיצה על קישורים והורדות דפדפן."