חברת Avnet ASIC Israel (AAI) מבני דרור, ספקית מובילה של פתרונות מקצה לקצה בתחום שבבי ה-ASIC ומערכות על גבי שבב, חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם TSMC, יצרנית השבבים הגדולה בעולם. במסגרת שיתוף הפעולה, חברת הענק מטייוואן מינתה את אבנט אייסיק ל-Value Chain Aggregator (VCA), מינוי שיאפשר לחברה לספק לסטארט אפים ולחברות היי טק מבוססות, ישראליות ובינלאומיות, קשת רחבה של שירותים, החל ממפרט לתכנון שבבים (Spec), דרך תכנון לוגי ועד לייצור המוני בתהליכי ייצור הסיליקון המתקדמים ביותר של TSMC.

Avnet ASIC Israel היא מרכז לתכנון ולייצור שבבי ASIC (שבבים ייעודיים ללקוח ספציפי ליישום ספציפי) המספק סל מלא של שירותי תכנון וייצור ASIC. החברה תומכת בלקוחות קיימים וחדשים בישראל ובאירופה במשך עשרות שנים וסיפקה בהצלחה שירותים לסטארט-אפים, יצרני ציוד מקורי (OEMs) וחברות בינלאומיות, עבור מאות מוצרים וקשת רחבה של יישומים במגוון מגזרים. אבנט אייסיק תשלב יכולות תכנון בפלטפורמת החדשנות הפתוחה של TSMC (Open Innovation Platform – OIP) ותציע שירותים בכל שלב בשרשרת הערך של השבבים, כולל בשלבי פיתוח הקניין הרוחני ((IP, התכנון, ייצור פרוסות הסיליקון, הרכבה ובדיקה. 

יוליה מילשטיין, GM, מנהלת הפעילות העסקית (Head of Business) באבנט אייסיק ישראל, מסרה: "יש לנו מורשת משותפת של 20 שנות שיתוף פעולה עם TSMC והרחבת השותפות לשירותי VCA מבצרת עוד יותר את המעמד שלנו בתעשייה. שותפות זו מאפשרת לנו להעניק יתרון תחרותי ללקוחות המשותפים שלנו בכך שנקצר את זמן ההגעה שלהם לשוק ונספק להם דרך בטוחה להגיע לייצור המוני".

פול דה בוט, מנכ"ל TSMC באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, אמר: "אנחנו שמחים לקדם בברכה את אבנט אייסיק ישראל כשותפת VCA של TSMC. הרקורד יוצא הדופן של החברה בטכנולוגיות TSMC וההתמחות שלה בתכנון וייצור במגוון יישומים דוגמת Automotive ו-AI מאפשרים לנו לספק ערך יוצא דופן ללקוחותינו ולהרחיב את השוק שלנו".

פבל וילק, ,GM מנהל הפעילות ההנדסית (Head of Engineering) באבנט אייסיק ישראל הוסיף: "יש לנו רקורד עשיר של פרויקטי תכנון שהצליחו כבר בפעם הראשונה בכל טכנולוגיות הייצור עד לרמות חדשניות של 4 ננו-מטר והפגנו הבנה עמוקה במוצרים ובשירותים של TSMC. המהלך מחזק את ההיצע שלנו בתחומים כמו  AI, רכב, מחשוב עתיר ביצועים, דאטה סנטרים ועוד, ואנחנו מוכנים לתמוך בלקוחותינו המשותפים שמפתחים פתרונות ליישומים חדשניים אלה".

אבנט אייסיק ישראל היא חטיבה של Avnet Silica, השייכת ל-Avnet, ספקית גלובלית של פתרונות טכנולוגיה המספקת מומחיות בתחום התכנון, המוצר, השיווק ושרשרת האספקה עבור לקוחות בכל שלב של חיי המוצר. אבנט הופכת רעיונות לפתרונות חכמים, תוך הפחתת הזמן, העלות והמורכבות של הבאת מוצרים לשוק.

TSMC, שנוסדה ב-1987, היא החלוצה בפתרונות ייצור שבבים עבור חברות אחרות במודל pure-play foundry ומאז היווסדה היא בעלת המפעל הגדול בעולם בענף הסמיקונדקטורים במודל זה. החברה, שפועלת באסיה, אירופה וצפון אמריקה, תומכת בלקוחות ובשותפים גלובליים בטכנולוגיות התהליך המובילות בעולם ובמגוון של פתרונות תכנון כדי לקדם חדשנות בתעשיית הסמיקונדקטורים העולמית.

TSMC מימשה 288 טכנולוגיות תהליך שונות וייצרה 12,698 מוצרים עבור 532 לקוחות בשנת 2022, תוך אספקת הטווח הרחב ביותר של שירותים טכנולוגיים מתקדמים ומתמחים בתחום הזיווד. מטה החברה נמצא בסינצ'ו שבטייוואן.