הבינה המלאכותית הולכת ומשתלטת על כל פינה טכנולוגית, וכעת גם חברת מיקרוסופט מעלה הילוך: החברה השיקה סדרת שינויים בכלי הבינה המלאכותית שבחלונות 11, מבוססי ChatGPT, והיא אף תוסיף מקש מיוחד במקלדות שיאפשר שימוש ישיר בבינה המלאכותית.

התוספים החדשים מקשרים בין אפליקציות שונות במערכת ההפעלה ובמחשב, לבין הרכיב החדש שנקרא "קו פיילוט" (טייס משנה). דרך הטייס ניתן להמטיר בקשות מהבינה המלאכותית שבחלונות, מהזמנת משלוח, בקשת מתכונים, רשימת קניות ועד הכנת הרצאות. אלה יאפשרו שימוש בתכונות ה-AI  מהר יותר, ולדברי החברה "חכם יותר".

בסוף מרץ יגיע עדכון נוסף שיאפשר באמצעות טייס המשנה לשנות אלמנטים ופונקציות במערכת ההפעלה שלכם, כמו שינוי תוכניות חסכון בסוללה, והתאמות בנגישות כמו הגדלת טקסט או שינוי ניגודיות המסך. השיפורים צפויים להניב למיקרוסופט מצידה רווחים נאים: החוט המקשר בין אותם תוספים הוא היכולת של מיקרוסופט לעקוב אחר השאילתות שיוצגו לבינה המלאכותית, כך שהיא תוכל להציע לכם עסקאות דרך המפרסמים והשותפים שלה.

מיקרוסופט הודיעה גם על הוספת תכונות חדשות לשירות ה"חלונות 365" מבוסס ענן, המאלץ יותר ויותר משתמשים, בעיקר בגלישה באתרי מוסדות ציבוריים כמו אוניברסיטאות, להיכנס לחשבון עם אימות. הפיתוח החדש, כך רמזו בחברה, לא יצריך עוד שימוש בסיסמא.